Bu
araştırmanın amacı, uluslararası TEDS-M çalışmasında matematik öğretmeni adayları
için geliştirilmiş olan Öğretmen Eğitimi Programının Tutarlılığı Hakkında İnançlar
Ölçeği’nin (Tatto ve diğerleri, 2008) Türkçe formunun geçerlik ve güvenirliğini
incelemektir. Araştırma Türkiye’nin yedi bölgesinden rastgele seçilen birer
üniversiteden toplam 583 ilköğretim matematik öğretmeni adayı üzerinde
yürütülmüştür. Açımlayıcı faktör analizi sonucunda açıklanan toplam varyansın %
52 olduğu ve maddelerin tek faktör altında toplandığı görülmüştür. Doğrulayıcı
faktör analizinde tek boyutlu modelin iyi uyum verdiği görülmüştür [χ2(571)=28.17, (sd=9, p=0.000); χ2/sd=3.13;
RMSEA=0.08; GFI=0.93; AGFI=0.85; CFI=0.96; NFI=0.93; NNFI=0.97]. Türkçe formda
bulunan maddeler ile toplam arasındaki korelasyon katsayılarının 0.65 ile 0.78
arasında değiştiği bulunmuştur. Ölçeğin iç tutarlılık güvenirlik katsayısı 0.91
olarak bulunmuştur. Bu sonuçlar ölçeğin Türkçe formunun geçerli ve güvenilir
bir ölçme aracı olduğunu göstermektedir.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 13 Issue: 3 |
Once articles are published in the journal, the publishing rights belong to the journal. All articles published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) license, which permits sharing by others.