Öğrencilerin
matematiğe ilişkin tutumları matematiği öğrenme ve öğretme sürecinde oldukça
önemli bir role sahiptir. Bu çalışma, Lim ve Chapman (2013) tarafından
geliştirilen Matematiğe İlişkin Tutum Ölçeğiinin (Kısa – MİTÖ) Türkçeye
uyarlanmış formunun geçerlik ve güvenirliğini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Ölçeğin
geçerlik ve güvenirlik çalışmaları için kullanılan veriler toplam 306 öğretmen
adayından toplanmıştır. Sonrasında ölçeğin Türkçe formuna ait doğrulayıcı
faktör analizi, iç tutarlık katsayısı, test – tekrar test güvenirliği ve madde
toplam korelasyonlarına ait sonuçlar test edilmiştir. Sonuçlar uyarlanan ölçeğin
5-li likert tipinde ve 15 maddeden oluştuğunu göstermiştir. Ölçme aracı;
motivasyon, öz-güven ve matematiğin değeri olmak üzere 3 faktörden
oluşmaktadır. Kısa–MİTÖ Türkçe formu ile güvenilir, geçerli, matematiğe ilişkin
tutumları etkin bir şekilde ortaya koyabilecek ve uygulama için oldukça kısa
bir zaman dilimi gerektiren bir ölçme aracı olarak ortaya konmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 20, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 14 Issue: 1 |
Once articles are published in the journal, the publishing rights belong to the journal. All articles published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) license, which permits sharing by others.