Bu çalışmada, ataması yapılmayan işsiz
öğretmenlerin, işsiz olma halini etkileyen değişkenlerin ve onların işsizlik
sorununu aşma konusundaki örgütlenme deneyimlerinin çözümlenmesi amaçlanmıştır.
Çalışma Ataması Yapılmayan Öğretmenler Platformu (AYÖP) içerisinde yer alan 13
ataması yapılmayan öğretmen ve bu hareket içinde yer almayan 13 ataması
yapılmayan işsiz öğretmen olmak üzere, toplam 26 işsiz öğretmenle yapılan yarı
yapılandırılmış derinlemesine görüşmeler yoluyla yürütülmüştür. Bu araştırmadan
elde edilen sonuçlara göre ataması yapılmayan öğretmenler çoğunlukla dershane
öğretmenliği ve ücretli öğretmenlik başta olmak üzere lise ve daha alt düzeyde
eğitim gerektiren, düşük ücretli, geçici, kesintili, güvencesiz işleri yapmakta
bir yandan da KPSS’ye hazırlanarak herhangi bir devlet okuluna atanarak “asıl”
işlerini aramaya devam etmektedir. Dolayısıyla mezun olduklarında devlet
okullarında kadrolu ve güvenceli bir öğretmen olarak çalışacakları varsayılan
öğretmenler ucuz işgücü olarak herhangi bir işte çalışmak zorunda kalarak mavi
yakalılaşmıştır. AYÖP’ün bir ideolojik hareket olarak ortaya çıkmadığı
görülmektedir. Bu hareket, çıkar ortaklığı koşulu sonucunda bir araya gelmiş ve
atanmayı bir hak olarak gören çeşitli düşünce ve siyasal görüşlere sahip işsiz
öğretmenlerin oluşturduğu bir harekettir. Öğretmen atamalarındaki haksızlık ve
adaletsizlik devam ettiği sürece bu hareketin bitmeyeceği ve sönümlenmeyeceği;
işsizlik ve işsizliğin yarattığı mağduriyetler artıkça, AYÖP’ün daha da
güçleneceği görülmektedir.AYÖP’ün
bir ideolojik hareket olarak ortaya çıkmadığı görülmektedir. Bu hareket, çıkar
ortaklığı koşulu sonucunda bir araya gelmiş ve atanmayı bir hak olarak gören
çeşitli düşünce ve siyasal görüşlere sahip işsiz öğretmenlerin oluşturduğu bir
harekettir. Öğretmen atamalarındaki haksızlık ve adaletsizlik devam ettiği
sürece bu hareketin bitmeyeceği ve sönümlenmeyeceği; işsizlik ve işsizliğin
yarattığı mağduriyetler artıkça, AYÖP’ün daha da güçleneceği görülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 20, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 14 Issue: 1 |
Once articles are published in the journal, the publishing rights belong to the journal. All articles published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) license, which permits sharing by others.