Okul,
öğrenme kuramlarındaki değişimlere göre kendini geliştirmek ve yenilemek
zorundadır. Bazı toplumlarda okula ve akademik bilgiye ilişkin tutumlar, gün
geçtikçe olumsuz bir hal almakta, bakımsız, sevimsiz, okul mimarisi yetersiz,
gerekli fiziksel donanımdan yoksun okullarda uzun ve sıkıcı bir öğrenme
sürecinin gerekliliği tartışma konusu olmaktadır. Bu durumun bir problem olarak
ele alınarak, okula karşı oluşan bu olumsuz tutumları ortadan kaldırarak okulun
gerekliliğini yeniden inşa etmek gerekmektedir. Okul bunu yaparken, gelişen
öğrenme kuramlarına paralel olarak kendisini gözden geçirerek, geliştirmek
zorundadır. Bu araştırma, nitel boyutlu bir durum çalışması
desenindedir. Bu araştırmada amaç, devlet okullarının sahip olduğu fiziksel donanımı, müzik, beden ve doğa zekâ
alanları açısından incelenmektir. Okulun
fiziksel donanımına ilişkin bilgiler yarı yapılandırılmış görüşme formu
kullanarak yönetici, yönetici yardımcılarından ve öğretmenlerden, Müzik, Beden ve Doğa Zekâ alanlarına
ilişkin kazanımlar ise, MEB Talim Terbiye Kurul Başkanlığının yeni öğretim
program kaynakları taranmak suretiyle elde edilmiştir. Araştırma yapılan İstanbul ili Esenler ve Güngören
ilçelerindeki yönetici görüşleri okulların Müzik,
Beden ve Doğa Zekâ alanlarını destekler nitelikte bir fiziksel donanıma
sahip olmadığı şeklinde oluşurken, öğretmen görüşleri de var olan fiziksel
donanımın ilgili zekâ alanlarına ait kazanımları etkili bir şekilde hayata
geçirmede yetersiz kaldığı yönünde oluşmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 14 Sayı: 3 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.