Bu çalışmanın amacı,
ortaöğretim kurumlarında öğrenim gören öğrencilerin görüşlerine göre ortaöğretim
programlarında yer alan derslerin değerlendirilmesidir. Öğrencilerin dersleri
hakkındaki görüşleri, öğretim programlarının içerik, öğrenme-öğretme süreci ve
değerlendirme olmak üzere üç temel boyutu kapsamında incelenmiştir.
Araştırmanın modeli betimseldir ve nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır.
Araştırma aynı zamanda bir program değerlendirme çalışması niteliğindedir.
Araştırmanın çalışma grubunu 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Düzce Merkez
ilçede bulunan sekiz farklı ortaöğretim kurumlarında 11. sınıfta öğrenim gören
70 öğrenci oluşturmaktadır. Okulların seçiminde amaçlı örnekleme yöntemlerinden
maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi
kullanılmıştır. Araştırma verileri, yarı yapılandırılmış görüşme formu
ile toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır.
Araştırma sonuçlarına göre, ortaöğretim programlarının içerik boyutuna ilişkin
olarak öğrencilerin büyük çoğunluğunun olumsuz görüşlere sahip olduğu
saptanmıştır. Öğrenciler bazı derslerin/konuların zor, gereksiz, sayıca çok
olduğunu ve hem sınıf hem de bilişsel düzeylerine uygun olmadığını ifade
etmiştir. Programın öğrenme-öğretme süreci boyutuna yönelik olarak, derslerde
çoğunlukla anlatım yönteminin uygulandığı belirtilmiştir. Öğretim
programlarının değerlendirme boyutuna yönelik ise öğrencilerin önemli bir
çoğunluğu öğretmenlerinin adil değerlendirme yapmadığı yönünde görüş
belirtirken bir kısmının ise öğretmenleri tarafından yapılan değerlendirmelerin
adil olduğu görüşünde oldukları saptanmıştır.
Öğretim programı ortaöğretim içerik öğrenme-öğretme süreci değerlendirme öğretmenlerin iletişim becerisi
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | August 26, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 15 Issue: 2 |
Once articles are published in the journal, the publishing rights belong to the journal. All articles published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) license, which permits sharing by others.