Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Düşünen Sınıf Materyalleri İle Desteklenmiş Cebir Öğretiminin Ortaokul Öğrencilerinin Problem Kurma Performanslarına Etkisi

Yıl 2024, Cilt: 20 Sayı: 1, 88 - 111, 19.04.2024
https://doi.org/10.17860/mersinefd.1268381

Öz

Bu çalışmanın amacı düşünen sınıf materyalleriyle desteklenmiş cebir öğretiminin ortaokul öğrencilerinin problem kurma performanslarına etkisini incelemektir. Bu araştırma, nicel ve nitel veri toplama süreçlerinin birlikte kullanıldığı sıralı açıklayıcı karma desende yürütülmüştür. Sıralı açıklayıcı karma desen ile yürütülen bu çalışmada yarı deneysel desene göre cebir öğretimi yapılmış ve sonrasında yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. 2021-2022 eğitim öğretim yılının birinci döneminde yedi hafta boyunca gerçekleştirilen çalışmanın katılımcılarını İstanbul ili Pendik ilçesinde bir devlet ortaokulunda okuyan 60 ortaokul 7. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada, araştırmacı tarafından hazırlanan 6 maddeden oluşan Problem Kurma Testi (PKT) ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak veriler toplanmıştır. Araştırma sonucunda deney grubundaki öğrencilerle yürütülen “düşünen sınıf materyalleri ile desteklenmiş cebir öğretiminin” öğrencilerin problem kurma performanslarını arttırmada etkili bir yöntem olduğu sonucu elde edilmiştir. Yapılan görüşmelere ait bulgulardan uygulanan yöntemin öğrencilerin problem kurma performanslarını arttırdığı, derse aktif katılımlarını sağladığı, akran öğrenmesini destekleyerek işbirlikli öğrenmeyi desteklediği, matematiksel düşünme becerisi kazandırarak ayrıntılı öğrenmeye olanak tanıdığı sonuçlarına ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Abu-Elwan, R. (1999). The development of mathematical problem posing skills for prospective middle school teachers. In F. Mina & A. Rogerson (Eds.), Proceedings Of The International Conference on Mathematical Education into The 21st Century: Societal Challenges, Issues And Approaches (pp. 1–8). Cairo, Egypt.
  • Adal, A.A. ve Yavuz, İ. (2017). Ortaokul öğrencilerinin matematik öz yeterlik algıları ile matematik kaygı düzeyleri arasındaki ilişki. Uluslararası Alan Eğitimi Dergisi, 3(1), 20- 41.
  • Akkan, Y., Ünal, Ç ve Güven, B. (2009). İlköğretim 6. ve 7. sınıf öğrencilerinin denklem oluşturma ve problem kurma yeterlilikleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(17), 41-55.
  • Aydoğdu-İskenderoğlu, T. ve Güneş, G. (2016). Pedagojik formasyon eğitimi alan matematik bölümü öğrencilerinin problem kurma becerilerinin incelenmesi. Sakarya University Journal of Education, 6(2), 46-65.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2018). Bilimsel araştırma yöntemleri. (15.Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş. (2019). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı istatistik, araştırma deseni SPSS uygulamaları ve yorum. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Cañadas, MC, Molina, M., & del Río, A. (2018). Meanings given to algebraic symbolism in problem-posing. Educational Studies in Mathematics Education,98, 19–37.
  • Creswell, J. W. (2007). Qualitative Inquiry & Research Design: Choosing Among Five Approaches. 2.Baskı, USA: Sage Publications.
  • Creswell, J. W. ve Pablo-Clark, V. (2014). Karma Yöntem Araştırmaları (Çev Edt: Dede, Y. ve Demir, SB). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Dikkartın-Övez, F.T. ve Aydın-Çınar, B. (2018). Ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin cebir bilgileri ve cebirsel düşünme düzeylerinin problem kurma becerileri açısından incelenmesi. BAUN Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 20(1), 483- 502.
  • Dinç, B. (2018). Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Gerçek Yaşam Durumlarına Uygun Problem Kurma Becerilerinin İncelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Doğanay, D. D. A. ve Sarı, D. M. (2012). Yapılandırmacı öğrenme ortamı özelliklerinin düşünme dostu sınıf özelliklerini yordama düzeyi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(1), 21-36.
  • Dolapçıoğlu, S. (2020). Düşünen sınıf materyallerinin (DSM) PISA okuma becerileri üzerinde etkisi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 8(1), 196-210.
  • Dur, M. (2020). Öğrencilerin Kişiselleştirilmiş Cebir Hikâyeleri: Okul Dışı İlgi Alanları Bağlamında Problem Kurma. Yayımlanmamış doktora tezi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Ganioğlu, M.Ş. ve Cihangir, A. (2019). The relationship between middle school students’ problem posing skills and algebraic thinking levels. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 5(3), 307-313.
  • Gedikli, E. ve Sevinç, S. (2020). Cebir problemlerinin çözümüne yeni yaklaşım: singapur şerit model yöntemi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 942-962. DOI: 10.17679/inuefd.709349.
  • Gerez-Cantimer, G. ve Şengül, S. (2021). Sosyal 8. sınıf öğrencilerinin dnr tabanlı öğretime yönelik görüşleri: problem çözme ve problem kurma bağlamında. Asya Studies-Academic Social Studies/Akademik Sosyal Araştırmalar,5(16), 31- 49.
  • Gliner, J. A., Morgan, G. A., & Harmon, R. J. (2003). Pretest-posttest comparison group designs: analysis and ınterpretation. Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, 42(4), 500-503.
  • Hartmann, L.M., Krawitz,J., & Schukajlow, S. (2021). Create your own problem! When given descriptions of real-world situations, do students pose and solve modelling problems? ZDM – Mathematics Education, 53, 919–935.
  • Karaaslan, K.G. (2018). Problem Kurma Yaklaşımıyla Desteklenen Bir Matematik Sınıfında Öğrencilerin Cebir Öğrenmelerinin ve Problem Kurma Becerilerinin İncelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Katrancı, Y. ve Şengül, S. (2019). Ortaokul öğrencilerinin matematik problemi oluşturma, matematik problemi çözme ve matematiğe yönelik tutumları arasındaki ilişkiler. Eğitim ve Bilim, 44(197),1-24.
  • Kaya, S.N. (2020). 7.Sınıf Öğrencilerinin Hikâye Kartı ve Hikâye Küpü Kullanarak Oluşturdukları Problemlerdeki Problem Kurma Becerilerinin ve Yaratıcılıklarının İncelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kılıç, Ç. (2013). Sınıf öğretmeni adaylarının farklı problem kurma durumlarında sergilemiş oldukları performansın belirlenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(2), 1195-1211.
  • Liljedahl, P. (2022). Okul Öncesinden Liseye Matematikle Düşünen Sınıflar. (Çeviri Editörü: Aydoğan-Yenmez, A.ve Gökçe, S. (1. Baskı). Anı Yayıncılık.
  • MEB (2005). Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. İlköğretim Matematik 6-8. Sınıflar Öğretim Programı Kitabı. Ankara.
  • MEB. (2009). Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. İlköğretim Matematik 6-8. Sınıflar Öğretim Programı Kitabı. Ankara.
  • MEB. (2018). Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. İlköğretim Matematik 6-8. Sınıflar Öğretim Programı Kitabı. Ankara.
  • MEB. (2020). İlköğretim Matematik 7 Ders Kitabı. Ankara: MEB Yayıncılık.
  • Moyer, P.S. (2001). Are we having fun yet? How teachers use manipulatives to teach mathematics. Educational Studies in Mathematics,47,175-197. DOI: 10.1023/A:1014596316942.
  • Özgen, K. ve Bayram, B. (2020). Ortaokul öğrencilerinin problem kurmaya yönelik beceri ve öz yeterlik inançlarının incelenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (1) , 455-485.
  • Silver, E. A. (1994). On mathematical problem posing. For the Learning of Mathematics, 14(1), 19-28.
  • Silver, E. A., & Cai, J. (1996). An analysis of arithmetic problem posing by middle school students. Journal for Research in Mathematics Education, 27(5), 521– 539.
  • Silverman, D. (1993). Interpreting Qualitative Data: Methods For Analvsing Talk, Text And Interaction. London: Sage Publications.
  • Stoyanova, E., & Ellerton, N. F. (1996). A framework for research into students' problem posing in school mathematics. In P. Clarkson (Ed.), Technology in mathematics education (pp. 518–525). Melbourne: Mathematics Education Research Group of Australasia.
  • Stoyanova, E. (2003). Extending students' understanding of mathematics via problem-posing. Australian Mathematics Teacher, 59 (2), 32-40.
  • Şimşek, B. ve Soylu, Y. (2018). Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin cebirsel ifadeler konusunda yaptıkları hataların nedenlerinin incelenmesi. Journal of International Social Research, 11(59), 830-848.
  • Tashakkori, A., & Teddlie, C. (2003). Handbook of mixed methods in social & behavioral research. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Türnüklü, A. (2000). Eğitim bilim araştırmalarında etkin olarak kullanılabilecek nitel bir araştırma tekniği: görüşme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 24(24), 543 – 559.
  • Van De Walle, J. A, Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2014). İlkokul ve ortaokul matematiği gelişimsel yaklaşımla öğretim (S. Durmuş, Çev. Ed., 7. baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Walkington, C., & Bernacki, M. L. (2015). Students authoring personalized “algebra stories”: Problem-posing in the context of out-of-school ınterests. The Journal of Mathematical Behavior, 40, 171-191.
  • Walkington, C. (2017). Design research on personalized problem posing in algebra. Galindo, E., & Newton, J., (Eds.). Proceedings of the 39th annual meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. Indianapolis, IN: Hoosier Association of Mathematics Teacher Educators.
  • Yağız, G. (2019). Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Cebirsel Problemlerin Çözümündeki Hataların İncelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Yıldırım ve Şimşek (2005). Nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, Ö. ve Tuncer, M. (2020). Deneysel bir araştırmada pilot çalışmanın önemi: Dale’in yaşantı konisine göre öğretimin akademik başarıya etkisi. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(17), 89-96.

The Effect of Algebra Teaching Supported by Thinking Class Materials on Problem Posing Performance of Secondary School Students

Yıl 2024, Cilt: 20 Sayı: 1, 88 - 111, 19.04.2024
https://doi.org/10.17860/mersinefd.1268381

Öz

The goal of this study is to look into how algebra instruction, aided by resources for thinking in the classroom, affects students' ability to pose problems. This sequential, explanatory, mixed-design study included both quantitative and qualitative data collection techniques. Algebra was taught in this study using a semi-experimental method, then semi-structured interviews were done using a sequential explanatory mixed design. The seven-week study, which was carried out during the first semester of the 2021–2022 academic year, involved 60 seventh-graders who were enrolled at a public secondary school in Istanbul's Pendik neighborhood. The researcher developed a semi-structured interview form and a six-item Problem Posing Test (PPT) to collect the data for this study. The study's findings led to the conclusion that "algebra education enhanced by thinking classroom resources," used with the experimental group of students, is a successful method for raising the performance of the students in problem-solving. According to the results of the interviews, it could be concluded that the used method enhanced student performance when given problems, allowed for their active participation in the lesson, supported collaborative learning by facilitating peer learning, and enabled detailed learning by fostering mathematical thinking skills.

Kaynakça

  • Abu-Elwan, R. (1999). The development of mathematical problem posing skills for prospective middle school teachers. In F. Mina & A. Rogerson (Eds.), Proceedings Of The International Conference on Mathematical Education into The 21st Century: Societal Challenges, Issues And Approaches (pp. 1–8). Cairo, Egypt.
  • Adal, A.A. ve Yavuz, İ. (2017). Ortaokul öğrencilerinin matematik öz yeterlik algıları ile matematik kaygı düzeyleri arasındaki ilişki. Uluslararası Alan Eğitimi Dergisi, 3(1), 20- 41.
  • Akkan, Y., Ünal, Ç ve Güven, B. (2009). İlköğretim 6. ve 7. sınıf öğrencilerinin denklem oluşturma ve problem kurma yeterlilikleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(17), 41-55.
  • Aydoğdu-İskenderoğlu, T. ve Güneş, G. (2016). Pedagojik formasyon eğitimi alan matematik bölümü öğrencilerinin problem kurma becerilerinin incelenmesi. Sakarya University Journal of Education, 6(2), 46-65.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2018). Bilimsel araştırma yöntemleri. (15.Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş. (2019). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı istatistik, araştırma deseni SPSS uygulamaları ve yorum. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Cañadas, MC, Molina, M., & del Río, A. (2018). Meanings given to algebraic symbolism in problem-posing. Educational Studies in Mathematics Education,98, 19–37.
  • Creswell, J. W. (2007). Qualitative Inquiry & Research Design: Choosing Among Five Approaches. 2.Baskı, USA: Sage Publications.
  • Creswell, J. W. ve Pablo-Clark, V. (2014). Karma Yöntem Araştırmaları (Çev Edt: Dede, Y. ve Demir, SB). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Dikkartın-Övez, F.T. ve Aydın-Çınar, B. (2018). Ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin cebir bilgileri ve cebirsel düşünme düzeylerinin problem kurma becerileri açısından incelenmesi. BAUN Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 20(1), 483- 502.
  • Dinç, B. (2018). Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Gerçek Yaşam Durumlarına Uygun Problem Kurma Becerilerinin İncelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Doğanay, D. D. A. ve Sarı, D. M. (2012). Yapılandırmacı öğrenme ortamı özelliklerinin düşünme dostu sınıf özelliklerini yordama düzeyi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(1), 21-36.
  • Dolapçıoğlu, S. (2020). Düşünen sınıf materyallerinin (DSM) PISA okuma becerileri üzerinde etkisi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 8(1), 196-210.
  • Dur, M. (2020). Öğrencilerin Kişiselleştirilmiş Cebir Hikâyeleri: Okul Dışı İlgi Alanları Bağlamında Problem Kurma. Yayımlanmamış doktora tezi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Ganioğlu, M.Ş. ve Cihangir, A. (2019). The relationship between middle school students’ problem posing skills and algebraic thinking levels. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 5(3), 307-313.
  • Gedikli, E. ve Sevinç, S. (2020). Cebir problemlerinin çözümüne yeni yaklaşım: singapur şerit model yöntemi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 942-962. DOI: 10.17679/inuefd.709349.
  • Gerez-Cantimer, G. ve Şengül, S. (2021). Sosyal 8. sınıf öğrencilerinin dnr tabanlı öğretime yönelik görüşleri: problem çözme ve problem kurma bağlamında. Asya Studies-Academic Social Studies/Akademik Sosyal Araştırmalar,5(16), 31- 49.
  • Gliner, J. A., Morgan, G. A., & Harmon, R. J. (2003). Pretest-posttest comparison group designs: analysis and ınterpretation. Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, 42(4), 500-503.
  • Hartmann, L.M., Krawitz,J., & Schukajlow, S. (2021). Create your own problem! When given descriptions of real-world situations, do students pose and solve modelling problems? ZDM – Mathematics Education, 53, 919–935.
  • Karaaslan, K.G. (2018). Problem Kurma Yaklaşımıyla Desteklenen Bir Matematik Sınıfında Öğrencilerin Cebir Öğrenmelerinin ve Problem Kurma Becerilerinin İncelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Katrancı, Y. ve Şengül, S. (2019). Ortaokul öğrencilerinin matematik problemi oluşturma, matematik problemi çözme ve matematiğe yönelik tutumları arasındaki ilişkiler. Eğitim ve Bilim, 44(197),1-24.
  • Kaya, S.N. (2020). 7.Sınıf Öğrencilerinin Hikâye Kartı ve Hikâye Küpü Kullanarak Oluşturdukları Problemlerdeki Problem Kurma Becerilerinin ve Yaratıcılıklarının İncelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kılıç, Ç. (2013). Sınıf öğretmeni adaylarının farklı problem kurma durumlarında sergilemiş oldukları performansın belirlenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(2), 1195-1211.
  • Liljedahl, P. (2022). Okul Öncesinden Liseye Matematikle Düşünen Sınıflar. (Çeviri Editörü: Aydoğan-Yenmez, A.ve Gökçe, S. (1. Baskı). Anı Yayıncılık.
  • MEB (2005). Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. İlköğretim Matematik 6-8. Sınıflar Öğretim Programı Kitabı. Ankara.
  • MEB. (2009). Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. İlköğretim Matematik 6-8. Sınıflar Öğretim Programı Kitabı. Ankara.
  • MEB. (2018). Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. İlköğretim Matematik 6-8. Sınıflar Öğretim Programı Kitabı. Ankara.
  • MEB. (2020). İlköğretim Matematik 7 Ders Kitabı. Ankara: MEB Yayıncılık.
  • Moyer, P.S. (2001). Are we having fun yet? How teachers use manipulatives to teach mathematics. Educational Studies in Mathematics,47,175-197. DOI: 10.1023/A:1014596316942.
  • Özgen, K. ve Bayram, B. (2020). Ortaokul öğrencilerinin problem kurmaya yönelik beceri ve öz yeterlik inançlarının incelenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (1) , 455-485.
  • Silver, E. A. (1994). On mathematical problem posing. For the Learning of Mathematics, 14(1), 19-28.
  • Silver, E. A., & Cai, J. (1996). An analysis of arithmetic problem posing by middle school students. Journal for Research in Mathematics Education, 27(5), 521– 539.
  • Silverman, D. (1993). Interpreting Qualitative Data: Methods For Analvsing Talk, Text And Interaction. London: Sage Publications.
  • Stoyanova, E., & Ellerton, N. F. (1996). A framework for research into students' problem posing in school mathematics. In P. Clarkson (Ed.), Technology in mathematics education (pp. 518–525). Melbourne: Mathematics Education Research Group of Australasia.
  • Stoyanova, E. (2003). Extending students' understanding of mathematics via problem-posing. Australian Mathematics Teacher, 59 (2), 32-40.
  • Şimşek, B. ve Soylu, Y. (2018). Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin cebirsel ifadeler konusunda yaptıkları hataların nedenlerinin incelenmesi. Journal of International Social Research, 11(59), 830-848.
  • Tashakkori, A., & Teddlie, C. (2003). Handbook of mixed methods in social & behavioral research. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Türnüklü, A. (2000). Eğitim bilim araştırmalarında etkin olarak kullanılabilecek nitel bir araştırma tekniği: görüşme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 24(24), 543 – 559.
  • Van De Walle, J. A, Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2014). İlkokul ve ortaokul matematiği gelişimsel yaklaşımla öğretim (S. Durmuş, Çev. Ed., 7. baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Walkington, C., & Bernacki, M. L. (2015). Students authoring personalized “algebra stories”: Problem-posing in the context of out-of-school ınterests. The Journal of Mathematical Behavior, 40, 171-191.
  • Walkington, C. (2017). Design research on personalized problem posing in algebra. Galindo, E., & Newton, J., (Eds.). Proceedings of the 39th annual meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. Indianapolis, IN: Hoosier Association of Mathematics Teacher Educators.
  • Yağız, G. (2019). Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Cebirsel Problemlerin Çözümündeki Hataların İncelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Yıldırım ve Şimşek (2005). Nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, Ö. ve Tuncer, M. (2020). Deneysel bir araştırmada pilot çalışmanın önemi: Dale’in yaşantı konisine göre öğretimin akademik başarıya etkisi. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(17), 89-96.
Toplam 44 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Elif Kara Bu kişi benim 0000-0002-6787-156X

Çiğdem Kılıç 0000-0002-4814-0358

Yayımlanma Tarihi 19 Nisan 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 20 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kara, E., & Kılıç, Ç. (2024). Düşünen Sınıf Materyalleri İle Desteklenmiş Cebir Öğretiminin Ortaokul Öğrencilerinin Problem Kurma Performanslarına Etkisi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 88-111. https://doi.org/10.17860/mersinefd.1268381

Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.