Bu araştırmanın amacı, okul yöneticilerinin uzaktan öğretimdeki yeterliklerini ölçebilecek geçerli ve güvenilir bir veri toplama aracı geliştirmektir. Bu amaçla uzaktan öğretimdeki okul yöneticilerinin yeterliklerini belirlemek için 25 yönetici ve 18 öğretmenle görüşmeler gerçekleştirilmiştir. İçerik analizleri sonucunda okul yöneticilerinin uzaktan öğretim yeterliklerini yansıttığı düşünülen 73 deneme maddesi belirlenmiştir. Bu maddeler, uzman görüşleri doğrultusunda 35 maddeye indirgenmiştir. Okul yöneticilerinin uzaktan öğretim yeterliklerini ölçmeyi amaçlayan ve 4 boyuttan oluşan 35 maddelik deneme ölçeğinin ilk uygulaması, Osmaniye il merkezinde görev yapan 522 öğretmene uygulanmıştır. Elde edilen birinci veri seti üzerinde yapılan açımlayıcı faktör analizinde, ölçeğin 3 faktör ve 32 maddeden oluşan bir yapıyı temsil ettiği görülmüştür. Elde edilen yapının doğrulanması amacıyla yapılan faktör analizi, Siirt ve Osmaniye il merkezlerinde görev yapan 467 öğretmenden elde edilen ikinci veri seti ile test edilmiştir. Yapılan doğrulayıcı faktör analizi sonucunda okul yöneticilerinin uzaktan öğretim yeterlikleri faktör yapısının veriye uyum sağladığı tespit edilmiştir. Geliştirilen ölçek için hesaplanan uyum iyiliği değerlerinin tümünün “Mükemmel” ve “Kabul Edilebilir” sınırlar içinde olduğu görülmüştür. Ayrıca ölçekte yer alan üç boyut için hesaplanan Cronbach’s Alpha iç tutarlık katsayılarının 0,96 ile 0,98 arasında olduğu belirlenmiştir. Bu bakımdan hazırlanan UOGY ölçeğinin, okul yöneticilerinin uzaktan öğretim yeterliklerini belirlemede kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
The purpose of this study is to develop a valid and reliable data collection tool that can measure the competencies of school administrators in distance education based on teachers' views. For this purpose, after reviewing the literature on the competencies of school administrators, 25 administrators and 18 teachers were interviewed to determine the competencies of school administrators in distance education. As a result of the content analysis of the interviews conducted with a semi-structured form, 73 trial scale items that were thought to reflect the distance education competencies of school administrators were determined. The determined items were reduced to 35 items in line with expert opinion. Designed as 35 items and 4 dimensions, the first application of the experimental scale of school administrators' distance education competencies was applied to 522 teachers working in primary, secondary and high schools in the center of Osmaniye Province. Factor analysis of the first data set obtained from the first application showed that the scale represented a structure consisting of 3 factors and 32 items. Confirmatory factor analysis of this structure was tested with the second data set obtained from 467 people working in primary, secondary and high schools in Siirt and Osmaniye provinces. Cronbach's Alpha internal consistency coefficients calculated for the three dimensions in the scale of distance education competencies of school administrators were calculated between "0.96" and "0.98". In this respect, it was concluded that the UOGY scale, which was prepared in line with the literature review and the opinions of experts in the field, is a scale that can be used to determine the distance education competencies of school administrators.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Planlaması |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 5 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 1 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 20 Sayı: 3 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.