Bu araştırmanın amacı Basınç ünitesinin şarkı ve müzik destekli öğretiminin bazı değişkenler üzerine etkisi ile bu öğretime yönelik öğrencilerin görüşlerini tespit etmektir. Araştırmada nicel ve nitel yaklaşımların bir arada ele alındığı karma desen kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını Kars ilinin bir ilçesinin köyündeki bir ortaokulun 8. sınıfında öğrenim sekiz öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama araçları olarak “Basınç Ünitesine Ait Başarı Testi”, “Fen Bilimlerine Yönelik Öz-Düzenleme Ölçeği”, “Fen Öğrenmeye Yönelik Öz-Yeterlik İnanç Ölçeği”, “Fen Dersine Yönelik Tutum Ölçeği”, “Basınç Ünitesinin Şarkı ve Müzik Destekli Öğretilmesine Yönelik Görüşme Formu” kullanılmıştır. Başarı testi ve ölçekler öğrencilere uygulama öncesinde uygulanmış, ünitenin şarkı ve müzikle öğretimi sonrasında başarı testi ve ölçekler tekrar uygulanmış, sonrasında öğrencilerden yazılı görüşler alınmıştır. Nicel veriler Wilcoxon işaretli sıralar testi, nitel veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın nicel sonuçlarında; ünitenin şarkı ve müzik destekli öğretiminin öğrencilerin akademik başarılarını, öz-düzenlemelerini, tutumlarını artırdığı, öz-yeterlik inançlarını değiştirmediği belirlenmiştir. Nitel sonuçlara göre; ünitenin şarkı ve müzik destekli öğretiminden sonra öğrencilerin çoğunlukla üniteyi daha iyi anladıkları, fen bilimleri dersini daha çok sevdikleri şeklinde görüş bildirdikleri belirlenmiştir.
Basınç ünitesi şarkı ve müzik destekli öğretim 8. sınıf öğrencileri başarı öz düzenleme öz yeterlik inanç tutum
The purpose of this research is to determine the effect of song and music supported teaching of the Pressure unit on some variables and the opinions of the students after the song and music supported teaching of the unit. A mixed design in which quantitative and qualitative approaches were considered together was used in the research. The participants of the study were eight students in the 8th grade of a secondary school in a village of a district of Kars province. "Achievement Test for the Pressure Unit", "Self-Regulation Scale for Science", "Self-Efficacy Belief Scale for Learning Science", "Attitude Scale for Science Lesson", "Interview Form for Teaching the Pressure Unit with Song and Music Support" were used as data collection tools in the research. Quantitative data were analyzed by Wilcoxon signed-rank test, and qualitative data were analyzed by content analysis. In the quantitative results of the research; It was determined that song and music-supported teaching of the unit increased students' academic success, self-regulation and attitudes, and did not change their self-efficacy beliefs. According to qualitative results; It was determined that after the song and music supported teaching of the unit, the students stated that they understood the unit better and liked the science course more.
Pressure unit song-music assisted teaching 8th grade students achievement self regulation self efficacay belief attitude
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Fen Bilgisi Eğitimi |
| Bölüm | Makaleler |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 20 Ağustos 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 28 Şubat 2025 |
| Kabul Tarihi | 9 Temmuz 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 21 Sayı: 2 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.