Editöre Mektup
BibTex RIS Kaynak Göster

Fizik tedavi ve rehabilitasyon eğitiminde dijital dönüşüm: E-Physio Projesi

Yıl 2025, Cilt: 18 Sayı: 2, 275 - 276, 15.08.2025

Öz

Editöre;
Telerehabilitasyon coğrafi engelleri aşmak ve sağlık hizmetleri erişimlerini iyileştirmek için teknolojinin gücünden yararlanarak hastalara uzaktan rehabilitasyon hizmeti sunma yaklaşımıdır. Son yıllarda, teknolojideki ilerlemeler ve COVID-19 pandemisi gibi faktörler, telerehabilitasyon uygulamalarının değerini daha da ön plana çıkarmıştır. Pandemi süresince uzaktan eğitim uygulamalarının benimsenmesi, bu konudaki araştırmaların da ivme kazanmasına neden olmuştur. Bu konudaki artan bilgi ve tecrübe sonraki olası küresel problemlere karşı hazırlıklı olabilmek adına profesyonellerin eğitimlerinin düzenlenmesi ve modernizasyonu ihtiyacını doğurmuştur.
Bu bağlamda üniversitemizin de paydaşı olduğu “Modernization of physiotherapy education for Bachelor degree in WB countries through Innovative Ideas and Digital Technology” diğer adı ile “E-Physio” projesi Batı Balkan ülkelerinden Kosava ve Arnavutluk’taki Fizyoterapi, Kinezyoterapi ve Rehabilitasyon alanlarındaki yükseköğrenim müfredatlarını modernize etmeyi hedeflemektedir. Sanal bir eğitim platformu oluşturularak Romanya Craiova Üniversitesi ile birlikte ortopedik, kardiyopulmoner, nörolojik ve romatolojik rehabilitasyon alanları için literatür ışığında telerehabilitasyon protokolleri oluştulup, örnek vaka sunumlarına ait içerik ve videolar ile Batı Kosova ve Arnavutluk’taki Fizyoterapi, Kinezyoterapi ve Rehabilitasyon alanlarındaki yükseköğrenim öğrenci ve öğretim üyelerinin teorik bilgi, beceri ve yeterlilikleri geliştirilmektedir. Bu projenin başarı ile tamamlanması sadece eğitim alanında değil aynı zamanda dolaylı olarak sağlık hizmetlerine erişimin de artırılmasın da önemli bir adım olacağına inanıyoruz.

Etik Beyan

N/A

Destekleyen Kurum

N/A

Teşekkür

N/A

Kaynakça

  • Allegue DR, Sweet SN, Higgins J, et al. Lessons Learned From Clinicians and Stroke Survivors About Using Telerehabilitation Combined With Exergames: Multiple Case Study. JMIR Rehabil Assist Technol 2022;9(3):e31305 https://rehab.jmir.org/2022/3/e31305. 2022;9(3):e31305. doi:10.2196/31305
  • Rabanifar N, Abdi K. Barriers and Challenges of Implementing Telerehabilitation: A Systematic Review. Iranian Rehabilitation Journal. 2021;19(2):121-128. doi:10.32598/IRJ.19.2.1404.1
  • Fahey B, Boddy S. Using office hour appointment data to illustrate a decline in student-faculty interaction during and after COVID-19. Adv Physiol Educ. 2024;48(3):465-473. doi:10.1152/ADVAN.00036.2024
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Hizmetleri ve Sistemleri (Diğer)
Bölüm Editöre Mektup
Yazarlar

Orhan Güvener 0000-0003-2771-7055

Figen Dağ 0000-0002-6836-8050

Nurgül Arıncı İncel 0000-0002-0012-8720

Erken Görünüm Tarihi 4 Ağustos 2025
Yayımlanma Tarihi 15 Ağustos 2025
Gönderilme Tarihi 6 Mart 2025
Kabul Tarihi 6 Mayıs 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 18 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Güvener, O., Dağ, F., & Arıncı İncel, N. (2025). Fizik tedavi ve rehabilitasyon eğitiminde dijital dönüşüm: E-Physio Projesi. Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 18(2), 275-276.
AMA Güvener O, Dağ F, Arıncı İncel N. Fizik tedavi ve rehabilitasyon eğitiminde dijital dönüşüm: E-Physio Projesi. Mersin Univ Saglık Bilim Derg. Ağustos 2025;18(2):275-276.
Chicago Güvener, Orhan, Figen Dağ, ve Nurgül Arıncı İncel. “Fizik tedavi ve rehabilitasyon eğitiminde dijital dönüşüm: E-Physio Projesi”. Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 18, sy. 2 (Ağustos 2025): 275-76.
EndNote Güvener O, Dağ F, Arıncı İncel N (01 Ağustos 2025) Fizik tedavi ve rehabilitasyon eğitiminde dijital dönüşüm: E-Physio Projesi. Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 18 2 275–276.
IEEE O. Güvener, F. Dağ, ve N. Arıncı İncel, “Fizik tedavi ve rehabilitasyon eğitiminde dijital dönüşüm: E-Physio Projesi”, Mersin Univ Saglık Bilim Derg, c. 18, sy. 2, ss. 275–276, 2025.
ISNAD Güvener, Orhan vd. “Fizik tedavi ve rehabilitasyon eğitiminde dijital dönüşüm: E-Physio Projesi”. Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 18/2 (Ağustos2025), 275-276.
JAMA Güvener O, Dağ F, Arıncı İncel N. Fizik tedavi ve rehabilitasyon eğitiminde dijital dönüşüm: E-Physio Projesi. Mersin Univ Saglık Bilim Derg. 2025;18:275–276.
MLA Güvener, Orhan vd. “Fizik tedavi ve rehabilitasyon eğitiminde dijital dönüşüm: E-Physio Projesi”. Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, c. 18, sy. 2, 2025, ss. 275-6.
Vancouver Güvener O, Dağ F, Arıncı İncel N. Fizik tedavi ve rehabilitasyon eğitiminde dijital dönüşüm: E-Physio Projesi. Mersin Univ Saglık Bilim Derg. 2025;18(2):275-6.

MEÜ Sağlık Bilimleri Dergisi Doç.Dr. Gönül Aslan'ın Editörlüğünde Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsüne bağlı olarak 2008 yılında yayımlanmaya başlanmıştır. Prof.Dr. Gönül Aslan Mart 2015 tarihinde Başeditörlük görevine Prof.Dr. Caferi Tayyar Şaşmaz'a devretmiştir. 01 Ocak 2023 tarihinde Prof.Dr. C. Tayyar Şaşmaz Başeditörlük görevini Prof.Dr. Özlem İzci Ay'a devretmiştir. 

Yılda üç sayı olarak (Nisan - Ağustos - Aralık) yayımlanan dergi multisektöryal hakemli bir bilimsel dergidir. Dergide araştırma makaleleri yanında derleme, olgu sunumu ve editöre mektup tipinde bilimsel yazılar yayımlanmaktadır. Yayın hayatına başladığı günden beri eposta yoluyla yayın alan ve hem online hem de basılı olarak yayımlanan dergimiz, Mayıs 2014 sayısından itibaren sadece online olarak yayımlanmaya başlamıştır. TÜBİTAK-ULAKBİM Dergi Park ile Nisan 2015 tarihinde yapılan Katılım Sözleşmesi sonrasında online yayın kabul ve değerlendirme sürecine geçmiştir.

Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 16 Kasım 2011'dan beri Türkiye Atıf Dizini tarafından indekslenmektedir.

Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 2016 birinci sayıdan itibaren ULAKBİM Tıp Veri Tabanı tarafından indekslenmektedir.

Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 02 Ekim 2019 ile 05 Şubat 2025 tarihleri arasında DOAJ tarafından indekslenmektedir.

Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 23 Mart 2021'den beri EBSCO tarafından indekslenmektedir.


Dergimiz açık erişim politikasını benimsemiş olup, dergimizde makale başvuru, değerlendirme ve yayınlanma aşamasında ücret talep edilmemektedir. Dergimizde yayımlanan makalelerin tamamına ücretsiz olarak Arşivden erişilebilmektedir.

1545815459   

Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı  ile lisanslanmıştır.