Özet
Popüler yapımlar egemen kültür ve yapıyı yeniden üretirler. Ancak bazı yönleriyle bu kalıpların dışına çıkabilen yapımlar da bulunmaktadır. Bu çalışmanın amacı Kızılcık Şerbeti dizisindeki üç kadın karakterin, geleneksel ve modern çatışması bağlamında anlatı içinde nasıl temsil edildiği ve tüm bir anlatı boyunca geçirdikleri dönüşümleri ortaya koymaktır. Bu amaç çerçevesinde, Kızılcık Şerbeti dizisinin tüm bölümleri metin analizi yöntemiyle incelenmiştir. Film ve dizilerde sıklıkla karşılaşılan modern-geleneksel çatışması, Kızılcık Şerbeti dizisinde, özellikle kadınlar üzerinden sahnelenmektedir: Bu ikilik üzerinden olay örgüsü kurulmakta ve gelişim bu çatışmalarla devam etmektedir. Çalışmanın sonucunda dizinin, varsayıldığı gibi, geleneksel kalıpların dışına çıktığı; kutuplaşmanın yoğun olarak yaşandığı ülkemizde, birlikte yaşayabilmenin imkanını sıklıkla vurguladığı gözlemlenmiştir. Dramalar, Türkiye’de ilk televizyon yayınından bu yana özel bir yer kaplamaktadır. Dramalarda çatışmalar, “iyi-kötü”, “güzel-çirkin”, “modern-geleneksel” gibi karşıtlıklar üzerinden kurulmaktadır. Bu çalışma göstermiştir ki Kızılcık Şerbeti dizisi, kendisini, yerli dizilerde sıklıkla kullanılan “modern-geleneksel” ikiliğinde taraf tutan, ve/veya taraflardan birini suçlu ilan eden olarak değil uzlaşmanın yanında konumlandırmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication Studies |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2023 |
Submission Date | September 18, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 7 Issue: 1 |