Bu çalışma muhasebe eğitimi veren akademisyenlerin Uluslararası
Finansal Raporlama Standartları’nın (UFRS) muhasebe
eğitimine dahil edilmesi konusundaki görüşlerinin incelenmesini
amaçlamaktadır. Çalışmanın sonuçları; UFRS’nin uygulanması konusundaki
belirsizliğin, UFRS’nin eğitim planına dahil edilmesindeki
en zorlu husus olarak görüldüğüne ve muhasebe eğitiminde
izlenmesi gereken en uygun yolun Muhasebe Sistemi Uygulama
Genel Tebliğleri (MSUGT) ve vergi yasaları ile UFRS’ye eşit oranda
ağırlık verilmesi olduğuna işaret etmektedir.
This study aims to examine the perceptions of accounting
academicians about incorporating International Financial Reporting
Standards (IFRS) into the accounting education. Results of the
study indicate that uncertainty in the implementation of IFRS is
seen as the most challenging aspect of incorporating IFRS into the
accounting education and the most appropriate path that should
be followed in accounting education is to give equal weight to Accounting
System Implementation General Communiqués, tax laws
and IFRS.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 2, 2016 |
Submission Date | May 14, 2017 |
Published in Issue | Year 2016 Issue: 106 |