Research Article
BibTex RIS Cite

Erasmus+ Programına Katılan Ortaöğretim Öğrencilerinin Program Kazanımları ile İlgili Görüşlerinin İncelenmesi

Year 2023, , 199 - 220, 10.02.2023
https://doi.org/10.37669/milliegitim.1067580

Abstract

Bu çalışmanın amacı, Erasmus+ öğrenci değişim programına katılan öğrencilerin program kazanımları ile ilgili görüşlerini incelemektir. Araştırmada nitel yöntem çerçevesinde fenomenolojik desen kullanılmıştır. Araştırmaya 2021-2022 öğretim yılı içerisinde Tokat ili Zile ilçesinde MEB’na bağlı bir ortaöğretim kurumunda öğrenim gören ve Erasmus+ öğrenci değişim programı kapsamında Yunanistan’a giden, amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnek yöntemi yöntemi ile seçilen 10 öğrenci katılmıştır. Katılımcıların görüşleri yarı yapılandırılmış görüşme formları ile elde edilmiştir. Daha sonra, veriler sürekli karşılaştırmalı analiz metodu ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda katılımcıların program kapsamında belirlenen kazanımlara ulaştıkları görülmüştür. Sonuç olarak, Erasmus+ öğrenci değişim programına katılan öğrencilerin; kültürlerarası deneyim yaşamaları, kültürlerarası etkileşimde bulunmaları, yabancı dil becerilerini geliştirme, farklı kültürlere karşı duyarlılık kazanma gibi birçok kazanım elde ettikleri görülmüştür. Ayrıca, Erasmus+ Programının öğrencilere bireysel, sosyal, akademik ve mesleki alanlarda birçok kazanım edindirdiği görülmüştür. Araştırma bulguları literatürdeki bulgular eşliğinde tartışılmış ve programın daha verimli olabilmesi katılımcılara yönelik uyum programları düzenlemek gibi bazı önerilerde bulunulmuştur.

References

  • Arslan, B., & Jacobs, D. B. (2014). Erasmus student mobility. Some good practices according to wievs of Ankara University Exchange students. Journal of Education and Future, 5, 57 - 72.
  • Bakioğlu, A., & Certel, S. (2010). Erasmus programına katılan öğrencilerin akademik yaşantılarının nitel olarak incelenmesi. Marmara Üniversitesi Avrupa Topluluğu Enstitüsü Avrupa Araştırmaları Dergisi, 18(2), 37-62.
  • Boyacı, A. (2011). Erasmus değişim programı öğrencilerinin geldikleri ve Türkiye’de öğrenim gördükleri üniversitedeki sınıf yönetimine ilişkin karşılaştırmalı görüşleri (Anadolu Üniversitesi örneği). Eğitim ve Bilim, 36, 270-282.
  • Çepni, S. (2007). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş, (Genişletilmiş 3. Baskı). Celepler Matbaacılık.
  • Çepni, O., Aydın, F., & Kılınç, A. Ç. (2018). Erasmus programına katılan öğrencilerin yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri: Fenomenolojik bir araştırma. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, (3), 436-450.
  • Demir, A., & Demir, S. (2009). Erasmus programının kültürlerarası diyalog ve etkileşim açısından değerlendirilmesi (Öğretmen adaylarıyla nitel bir çalışma). Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(9), 95-105.
  • Demirkaya, H. (2008). Sınıf öğretmeni adaylarının küresel ısınma kavramını algılamaları ve öğrenme stilleri: Fenomenografik bir analiz. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 8, 727-752.
  • Erişti, S. D. (2014). Uluslararası Erasmus programı çerçevesinde Türkiye’ye gelen sanat ve tasarım öğrencilerinin Türk kültürü algıları. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 4, (2), 82-83.
  • Ersoy, A., & Günel, E. (2011). Cross-cultural experiences through Erasmus: Pre-service teachers’ individual and professional development. Eurasian Journal of Educational Research, 42, 63-78.
  • Guo, Y., Arthur, N., & Lund, D. (2009). Intercultural inquiry with pre-service teachers. Intercultural Education, 20, 565-577.
  • Güven, Ö. (2013). Yükseköğretim kurumlarında Erasmus Programı’nın değerlendirilmesi. (Giresun Üniversitesi örneği). Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 19, (1), 61-98.
  • Küçükçene, M., & Akbaşlı, S. (2021). Erasmus+ değişim programı kapsamında yurt dışına giden öğrencilerin programa ilişkin görüşleri. Journal of Qualitative Research in Education, 26, 155-170.
  • Magos, K. (2007). The contribution of action-research to training teachers in intercultural education: A research in the field of Greek minority. Teaching &Teacher Education, 23, 1102–1112.
  • Maıworm, F. M. (2001). Erasmus; continuity and change in the 1990s. European Journal of Education, 36, (4).459 - 472.
  • Malewski, E., & Phillion, J. (2009). International field experiences: The impact of class, gender and race on the perceptions and experiences of preservice teachers. Teaching & Teacher Education, 25, 52–60.
  • Mirici, İ. H., İlter, G. B., Saka, Ö., & Glover, P. (2009). Educational exchanges and Erasmus intensive language courses: A case study for Turkish courses. Education & Science, 34, 148-159.
  • Norberg, K. (2000). Intercultural education and teacher education in Sweden. Teaching ve Teacher Education, 16, 511-519.
  • Önder-Kasapoğlu, R., & Balcı, A. (2010). Erasmus Öğrenci Öğrenim Hareketliliği Programının 2007 Yılında Programdan Yararlanan Türk Öğrenciler Üzerindeki Etkileri. Ankara Avrupa Çalışmaları Dergisi, 9(2), 93-116.
  • Şahin, M. (2008). Cross-cultural experience in preservice teacher education. Teaching ve Teacher Education, 24, 1777–1790.
  • Walters, L. M., Garii, B., & Walters, T. (2009). Learning globally, teaching locally: Incorporating international exchange and intercultural learning into pre-service teacher training. Intercultural Education, 20(4), 151-158.
  • Wiggins, R. A., Follo, E. J.,& Eberly, M. B. (2007). The impact of a field immersion program onpre-service teachers’ attitudes toward teaching in culturally diverse classrooms. Teaching & Teacher Education, 23, 653–663.
  • Yağcı, E., Ekinci, C. E., Burgaz, B., Kelecioğlu, H., & Ergene, T. (2007). Yurtdışına Giden Hacettepe Üniversitesi Erasmus Öğrencilerinin Memnuniyet Düzeyleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 229-239.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, G., & Akbulut, D. (2017). Türkiye’nin itibarı konusunda bir uluslar arası halkla ilişkiler ve kültürel diplomasi aracı olarak yurtdışı eğitim programlarının etkisi: Türkiye’de bulunan yabancı öğrenciler üzerine bir araştırma. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 7, (1). 61-76.
  • Yuen, C. Y. M. (2010). Dimensions of diversity: Challenges to secondary school teachers with implications for intercultural teacher education. Teaching &Teacher Education, 26, 732–741.
Year 2023, , 199 - 220, 10.02.2023
https://doi.org/10.37669/milliegitim.1067580

Abstract

References

  • Arslan, B., & Jacobs, D. B. (2014). Erasmus student mobility. Some good practices according to wievs of Ankara University Exchange students. Journal of Education and Future, 5, 57 - 72.
  • Bakioğlu, A., & Certel, S. (2010). Erasmus programına katılan öğrencilerin akademik yaşantılarının nitel olarak incelenmesi. Marmara Üniversitesi Avrupa Topluluğu Enstitüsü Avrupa Araştırmaları Dergisi, 18(2), 37-62.
  • Boyacı, A. (2011). Erasmus değişim programı öğrencilerinin geldikleri ve Türkiye’de öğrenim gördükleri üniversitedeki sınıf yönetimine ilişkin karşılaştırmalı görüşleri (Anadolu Üniversitesi örneği). Eğitim ve Bilim, 36, 270-282.
  • Çepni, S. (2007). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş, (Genişletilmiş 3. Baskı). Celepler Matbaacılık.
  • Çepni, O., Aydın, F., & Kılınç, A. Ç. (2018). Erasmus programına katılan öğrencilerin yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri: Fenomenolojik bir araştırma. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, (3), 436-450.
  • Demir, A., & Demir, S. (2009). Erasmus programının kültürlerarası diyalog ve etkileşim açısından değerlendirilmesi (Öğretmen adaylarıyla nitel bir çalışma). Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(9), 95-105.
  • Demirkaya, H. (2008). Sınıf öğretmeni adaylarının küresel ısınma kavramını algılamaları ve öğrenme stilleri: Fenomenografik bir analiz. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 8, 727-752.
  • Erişti, S. D. (2014). Uluslararası Erasmus programı çerçevesinde Türkiye’ye gelen sanat ve tasarım öğrencilerinin Türk kültürü algıları. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 4, (2), 82-83.
  • Ersoy, A., & Günel, E. (2011). Cross-cultural experiences through Erasmus: Pre-service teachers’ individual and professional development. Eurasian Journal of Educational Research, 42, 63-78.
  • Guo, Y., Arthur, N., & Lund, D. (2009). Intercultural inquiry with pre-service teachers. Intercultural Education, 20, 565-577.
  • Güven, Ö. (2013). Yükseköğretim kurumlarında Erasmus Programı’nın değerlendirilmesi. (Giresun Üniversitesi örneği). Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 19, (1), 61-98.
  • Küçükçene, M., & Akbaşlı, S. (2021). Erasmus+ değişim programı kapsamında yurt dışına giden öğrencilerin programa ilişkin görüşleri. Journal of Qualitative Research in Education, 26, 155-170.
  • Magos, K. (2007). The contribution of action-research to training teachers in intercultural education: A research in the field of Greek minority. Teaching &Teacher Education, 23, 1102–1112.
  • Maıworm, F. M. (2001). Erasmus; continuity and change in the 1990s. European Journal of Education, 36, (4).459 - 472.
  • Malewski, E., & Phillion, J. (2009). International field experiences: The impact of class, gender and race on the perceptions and experiences of preservice teachers. Teaching & Teacher Education, 25, 52–60.
  • Mirici, İ. H., İlter, G. B., Saka, Ö., & Glover, P. (2009). Educational exchanges and Erasmus intensive language courses: A case study for Turkish courses. Education & Science, 34, 148-159.
  • Norberg, K. (2000). Intercultural education and teacher education in Sweden. Teaching ve Teacher Education, 16, 511-519.
  • Önder-Kasapoğlu, R., & Balcı, A. (2010). Erasmus Öğrenci Öğrenim Hareketliliği Programının 2007 Yılında Programdan Yararlanan Türk Öğrenciler Üzerindeki Etkileri. Ankara Avrupa Çalışmaları Dergisi, 9(2), 93-116.
  • Şahin, M. (2008). Cross-cultural experience in preservice teacher education. Teaching ve Teacher Education, 24, 1777–1790.
  • Walters, L. M., Garii, B., & Walters, T. (2009). Learning globally, teaching locally: Incorporating international exchange and intercultural learning into pre-service teacher training. Intercultural Education, 20(4), 151-158.
  • Wiggins, R. A., Follo, E. J.,& Eberly, M. B. (2007). The impact of a field immersion program onpre-service teachers’ attitudes toward teaching in culturally diverse classrooms. Teaching & Teacher Education, 23, 653–663.
  • Yağcı, E., Ekinci, C. E., Burgaz, B., Kelecioğlu, H., & Ergene, T. (2007). Yurtdışına Giden Hacettepe Üniversitesi Erasmus Öğrencilerinin Memnuniyet Düzeyleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 229-239.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, G., & Akbulut, D. (2017). Türkiye’nin itibarı konusunda bir uluslar arası halkla ilişkiler ve kültürel diplomasi aracı olarak yurtdışı eğitim programlarının etkisi: Türkiye’de bulunan yabancı öğrenciler üzerine bir araştırma. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 7, (1). 61-76.
  • Yuen, C. Y. M. (2010). Dimensions of diversity: Challenges to secondary school teachers with implications for intercultural teacher education. Teaching &Teacher Education, 26, 732–741.
There are 25 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Ali Rıza Yavrutürk 0000-0002-6724-6019

Fatih Koca 0000-0002-3754-7283

Publication Date February 10, 2023
Published in Issue Year 2023

Cite

APA Yavrutürk, A. R., & Koca, F. (2023). Erasmus+ Programına Katılan Ortaöğretim Öğrencilerinin Program Kazanımları ile İlgili Görüşlerinin İncelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 52(237), 199-220. https://doi.org/10.37669/milliegitim.1067580