Bu çalışma, Bilim ve Sanat Merkezleri (BİLSEM) müzik öğretmenlerinin, 2018 yılından önce ve 2018 yılından itibaren müzik yeteneğinin tanılanması amacıyla gerçekleştirilen uygulamalara ilişkin görüşleriyle, bu uygulamaların öğretim süreçleri üzerindeki etkilerinin öğretmenler tarafından nasıl algıladığını, karşılaştırmalı bir bakış açısıyla incelemeyi amaçlamıştır. Araştırmada betimleyici olgu bilimsel desen kullanılmış ve araştırmanın katılımcılarını, ölçüt örnekleme yöntemi aracılığıyla seçilen 30 BİLSEM müzik öğretmeni oluşturmuştur. Veriler, yarı-yapılandırılmış görüşmeler ve araştırmacılar tarafından geliştirilen bir görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Tutarlılık, basitlik ve kapsayıcılık ilkelerinden hareketle, bir dizi içerik analizi gerçekleştirilmiş ve araştırmanın bulguları söz konusu analizler sonucunda elde edilen temalar ve kategorileri kapsamında yorumlanmıştır. Bulgular, öğretmenlerin, 2018 yılından önce ve 2018 yılından itibaren gerçekleştirilen tanılama uygulamalarına ilişkin görüşlerinin, genel görüşlerini içeren temalar ve kategorilere ek olarak, öğrenci özellikleri, bu uygulamaların zayıf ve güçlü yönleri ile zayıf yönlerin nasıl güçlendirilebileceğine ilişkin önerilerini içeren temalar ve kategorilerle tanımlanabildiğini göstermiştir. Bulgular, öğretmenlerin, 2018 yılından önce ve 2018 yılından itibaren gerçekleştirilen tanılama uygulamalarının öğretim süreçleri üzerindeki etkilerine yönelik görüşlerinin, öğretim stratejileri, yöntemleri, teknikleri, materyalleri ve etkinliklerine yönelik temalar ve kategorilerle birlikte, öğrencilerin talepleri ve bunların karşılanma düzeyleriyle ilgili temalar ve kategorilerle betimlenebildiğini de göstermiştir. Öğretmenlerin, 2018 yılından önce ve 2018 yılından itibaren gerçekleştirilen tanılama uygulamalarına ilişkin görüşlerinin önemli farklılar içerdiği de gözlenmiştir.
Özel Yetenek Müzik Yeteneği Bilim ve Sanat Merkezleri Tanılama Öğretmen Görüşleri Özel Yetenek, Müzik Yeteneği, Bilim ve Sanat Merkezleri, Tanılama, Öğretmen Görüşleri
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |