BibTex RIS Cite

DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖğRETMENLERİNİN ÖğRENCİ BAşARISINI DEğERLENDİRME YETERLİKLERİ (İSTANBUL ÖRNEğİ)

Year 2013, Volume: 43 Issue: 198, 237 - 258, 01.05.2013

Abstract

Bu çalışmada “İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ÖğretmenlerininÖğrenci Başarısını Değerlendirme Yeterlikleri” araştırılmıştır. İstanbul örneğinde yürütülen çalışma, 2008-2009 yılında ilköğretim okullarında Din Kültürü veAhlak Bilgisi dersine giren resmi-özel okul öğretmenlerini kapsamaktadır.Araştırmada “ilişkisel tarama” modeli ve “anket” tekniği kullanılmıştır.İstanbul’un 16 ilçesinden elde edilen 557 anket verisi, SPSS paket programıylaanaliz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre cinsiyet, branştan/branş dışı olma,hizmet süresi, kurum türü, hizmet içinde ÖD eğitimi alma ve yeterlik algısı öğretmenlerin ÖD yeterliklerinde anlamlı farklılaşmalara yol açmaktadır.Araştırmanın sonuçlarına göre, DKAB öğretmenleri öğrencilerin başarısınındeğerlendirilmesinde yeterlidirler

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA43HP98JS
Authors

Yusuf Bahri Gündoğdu

Publication Date May 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 43 Issue: 198

Cite

APA Gündoğdu, Y. B. (2013). DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖğRETMENLERİNİN ÖğRENCİ BAşARISINI DEğERLENDİRME YETERLİKLERİ (İSTANBUL ÖRNEğİ). Milli Eğitim Dergisi, 43(198), 237-258.