Bu araştırmada, PIAAC 2015 sonuçlarına göre Türkiye’deki yetişkinlerin sözel, sayısal ve problem çözme becerilerinin projeden sorumlu yönetici ve öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseninde ve görüşme tekniğinde tasarlanmıştır. Çalışma grubunu MEB Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü (MEB HBÖGM) ve Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Avrupa Birliği ve Mali Yardımlar Dairesinde (ÇSGB AB ve MYD) görevli yöneticiler, uzmanlar ve öğretmenler oluşturmaktadır. Veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırmada, Türkiye’deki yetişkinlerin PIAAC 2015 düşük performansına bağlı olarak, Türk Millî Eğitim Sistemi’nin (TMES) eğitim kalitesine, beceri kazandırma ve transfer işlevine ilişkin vurgunun öne çıktığı sonucuna ulaşılmıştır. TMES’de bir dizi reformların gerçekleştirilmesine, eğitim kalitesinin artırılmasına yönelik isteklilik ve iradeye rağmen, bu reformların görece etkisiz kalmasının sebepleri yönetim süreçleri perspektifi ile değerlendirilmiştir. Mevcut kalite sorunlarının üstesinden gelebilmek için zihinsel bir dönüşümün geliştirilmesine ve veriye dayalı bütüncül politikaların oluşturulmasına gereksinim olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, sürdürülebilir bir eğitimsel gelecek için kurgulanacak değişim ve dönüşüm politikalarında eğitimin nicelik boyutundan öte nitelik ve beceri boyutuna odaklanılması gerektiği ortaya konulmuştur.
In this study, it is aimed to evaluate PIAAC 2015 results of adults literacy, numeracy,
and problem solving skills in Turkey according to opinion of the directors and
the teachers who are in charge at the project. The research was designed a
qualitative research methods and interview technique which is one of the
phenomenology model. The working group of the study consists of the directors,
experts and teachers working in the General Directorate of Lifelong Learning
(MoNE GDLLL) and Ministry of Labor and Social Security, European Union and
Financial Aid Department (MoLSS EUFAD). The data were analyzed by content
analysis. The data were analyzed by content analysis. In the study, due to poor
performance in PIAAC 2015 results of adults in Turkey, it has been reached the
presence of prominent emphasis that the issues related to problems of
educational quality, skills and transfer
in the Turkish National Education System (TMES). Although a number of
reforms have been realized in TMES in recent years, these reforms have been
ineffective as a result of inadequacies in the administration processes,
failure to overcome problems within the system integrity, failure to develop a
mental transformation and the development of holistic data-based policies. In
addition, it has been demonstrated that for a sustainable educational future,
changes and transformations policies should be focused on the quality and skill
dimension rather than the quantitative dimension.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | May 4, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |