Çalışmanın
amacı, 5. sınıf öğrencilerinin; 2018 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı’nda
(SBDÖP) yer alan, Bilim Teknoloji ve Toplum (BTT) öğrenme alanına ilişkin
akademik başarı düzeylerini çeşitli değişkenler açısından incelemektir.
Çalışmada, nicel yöntemlerden olan ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmanın
örneklemi, 2017-2018 Eğitim-Öğretim Yılının İkinci Dönemi’nde, Erzincan ilinde
belirlenmiş 18 ortaokulda öğrenim gören toplam 742 beşinci sınıf öğrencisinden
oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak ‘Kişisel Bilgi Formu (KBF)’ ve ‘Bilim
Teknoloji ve Toplum Öğrenme Alanı Başarı Testi (BTTÖABT)’ kullanılmıştır. Çalışma sonuçlarına göre öğrencilerin akademik
başarısının genel olarak iyi düzeyde olduğu görülmüştür. Başarı düzeyinin;
yerleşim yeri, cinsiyet, kardeş sayısı, anne ve baba eğitim durumu, anne ve
baba mesleği, karne notu, evlerinde bilgisayar veya tablet olması, evlerinde
internet bağlantısı olması ve internete bağlanma sıklığına göre anlamlı olarak
değiştiği sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | November 12, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 |