Covid-19 salgını ilkin Aralık 2019’da Çin’in Vuhan kentinde ateş, öksürük, nefes darlığı gibi solunum yolu şikâyetleri ile başlayan, çoklu organ yetmezliğine yol açan, tüm yaş gruplarında görülebilen, ölümle sonuçlanan bir hastalıktır. Covid-19, dört ay gibi kısa bir sürede bütün ülkeleri etkisi altına almış ve Dünya Sağlık Örgütü (WHO) tarafından salgın (pandemi) olarak ilan edilmiştir. Keza insanlık tarihinde ilk kez bir salgın küresel manada tüm ülkelerin sağlık, ekonomi, eğitim kurumlarının işleyişini derinden etkilemiştir. Türkiye’de de insan sağlığını korumak ve salgından daha az etkilenmek için çeşitli kurumsal tedbirleri alma yoluna gidilmiştir. Böylece Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) da salgın nedeniyle uzaktan eğitim kararı almıştır. Dolayısıyla bu araştırma, Covid-19 salgını sürecinde özel eğitim öğrencilerinin uzaktan eğitim süreçlerinin nasıl gerçekleştiğine ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi amacını taşımaktadır. Araştırma, nitel araştırma desenlerinden olgu bilim deseninden hareketle nitel veri toplama tekniğinin kullanıldığı bir araştırmadır. Araştırma, amaçlı örneklem tekniğine göre 19 özel eğitim öğretmeniyle yürütülmüştür. Araştırma verileri, Mart-Mayıs 2020’de üç aylık bir süreçte toplatılmıştır. Araştırma verileri betimsel analizine tabi tutulmuştur. Araştırmada katılımcıların, planlama, eğitim ve öğretim faaliyetlerinin yürütülmesinde sorunlar yaşadıkları, özel eğitimde kullanılan materyal ve yardımcı teknolojilerin amacına hizmet etmediği, öğrenci motivasyonun sağlanması ve problem davranışların sağaltımı konusunda önemli oranda güçlükle karşılaştıkları bulgulanmıştır. Araştırmada, uzaktan eğitim sürecinde teknolojik alt yapı ve aile eğitimlerinin çok önemli olduğu sonucuna varılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 |