The objective of the study is to examine the effects of micro teaching on pre-service teachers’ efficacy and attitudes towards teaching profession. The one group pretest-posttest experimental design was used in the study. The study group was composed of 30 pre-service teachers at Pamukkale University. The data were collected by administering the “Teachers’ Sense of Efficacy Scale (TSES)” and “The Attitude Scale towards Teaching (ASTT)”. As a result of the study it has been found that micro teaching has a positive effect on pre-service teachers’ efficacy belief and their attitudes towards teaching profession. In addition, it has also seen that pre-service teachers described micro teaching method as it prepares for teaching profession, develops teaching skills by establishing a connection between theory and practice, develops professional self-confidence, gives an opportunity to self-evaluation and correction, helps to overcome excitement during micro teaching experiences and an enjoyable and active method
Bu çalışmanın amacı, mikro öğretim yönteminin öğretmen adaylarının özyeterlik inançlarına ve mesleğe yönelik tutumlarına etkisini belirmektir. Araştırmada, tek grup öntest-sontest deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Pamukkale Üniversitesi’nde okuyan 30 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Bu araştırma da veriler, “Öğretmen Öz-yeterlik Ölçeği” ve “Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği” yoluyla toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda, mikro öğretim yönteminin öğretmen adaylarının öz yeterlik inançlarına ve mesleğe yönelik tutumlarına olumlu etkisi olduğu bulunmuştur. Ayrıca öğretmen adaylarının, mikro öğretim yöntemini öğretmenlik mesleğine hazırladığı, kuram ve uygulama arasında bağ kurarak öğretim becerilerini geliştirdiği, öz değerlendirme ve düzeltme olanağı sağladığı, mesleki öz güven geliştirdiği, mikro ders deneyimleri sırasında heyecanın üstesinden geldikleri ve aktif ve zevkli bir yöntem olarak nitelendirdiği görülmektedir
Other ID | JA68JS48KU |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 45 Issue: 212 |