BibTex RIS Cite

İLKÖĞRETİM 7. SINIF TÜRKÇE DERS KİTAPLARINDAKİ OKUMA METİNLERİNİN DEĞER İLETİMİ AÇISINDAN İNCELENMESİ

Year 2015, Volume: 45 Issue: 206, 16 - 29, 01.05.2015

Abstract

Türkçe öğretiminin temel aracı olan metinler, ulusal ve evrensel kültürün dayandığı değerlerin öğrencilere aktarılması için birer araç olma özelliğinesahiptir. Bu doğrultuda Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları tarafından basılan 7.sınıf Türkçe ders kitabında yer alan okuma metinlerinin hangi değerleri ilettiğini tespit etmek ve bu değerlerin dağılımını belirlemek bu araştırmanın amacınıoluşturmaktadır. İlköğretim 7. sınıf Türkçe ders kitabındaki okuma metinlerinde değerlere yer verilme durumunu belirlemeye yönelik olarak gerçekleştirilenbu çalışmanın evrenini, incelenen Türkçe ders kitabı oluşturmaktadır.Araştırmada, evrende bulunan okuma metinleri değerlendirilmiştir. Değerlerkonusunda bir liste oluşturulmuş ve Türkçe ders kitabı incelendikçe bu listeşekillendirilip geliştirilmiştir. Çalışmanın sürecinde Türkçe ders kitapları oluşturulurken metinlerde değerlere yönelik ögelerin yeterince yer alması gerektiğisonucuna ulaşılmıştır. Bu açıdan çalışmanın, ders kitabı yazarlarına, bu konudadaha sonra çalışma yapacak araştırmacılara ve Türkçe eğitimi alanına katkı sağlayacağı ve yardımcı olacağı düşünülmektedir

Year 2015, Volume: 45 Issue: 206, 16 - 29, 01.05.2015

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA76AA74FH
Journal Section Research Article
Authors

Salim Pilav This is me

Hasan Ali Demir This is me

Hatice Demir This is me

Publication Date May 1, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 45 Issue: 206

Cite

APA Pilav, S., Demir, H. A., & Demir, H. (2015). İLKÖĞRETİM 7. SINIF TÜRKÇE DERS KİTAPLARINDAKİ OKUMA METİNLERİNİN DEĞER İLETİMİ AÇISINDAN İNCELENMESİ. Milli Eğitim Dergisi, 45(206), 16-29.