BibTex RIS Cite

FATİH PROJESİNDE KULLANILAN ETKİLEŞİMLİ TAHTALARA VE HİZMET İÇİ EĞİTİMLERE YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ

Year 2014, Volume: 44 Issue: 204, 42 - 62, 01.10.2014

Abstract

Bu çalışmada, Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi(FATİH) projesinin uygulama aşamasında ortaöğretim okullarına kurulan etkileşimli tahtalara ve hizmet içi eğitimlere yönelik öğretmen görüşleri araştırılmıştır. 2013-2014 eğitim-öğretim yılı güz döneminde Niğde ili merkezinde etkileşimli tahtaların kurulduğu ve öğretmenler tarafından aktif kullanıldığı okullarseçilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu farklı branşlardan 16 öğretmen oluşturmuştur. Veriler, nitel veri toplama yöntemlerinden yarı yapılandırılmışgörüşmelerle elde edilmiştir. Verilerin çözümünde, içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre; öğretmenler, hizmet içi eğitimlerini etkileşimli tahtanın kullanımını öğrenme bakımından faydalı fakat yetersiz bulduklarını belirtmişlerdir. Öğretmenler; içerik geliştiremediklerini, içerik altyapısınınyetersiz olduğunu, etkileşimli tahtalarla birlikte farklı öğretim yöntemlerini kullandıklarını ifade etmişlerdir. Yine öğretmenler; etkileşimli tahtaların kendileriaçısından pek çok fayda sağladığı ve öğrenme üzerinde olumlu etkileri olduğu,ders anlatımını rahatlattığı, zaman kazancı sağladığı, öğrencilerin ilgilerini çektiği ve öğrencileri motive ettiği, farklı duyulara hitap ettiği değerlendirmelerinde bulunmuşlardır. Derse hazırlanmanın zaman alması, içerik yetersizliği, sağlık sorunları, internet bağlantısı ve teknik sorunlar gibi sınırlılıklarının olduğuda öğretmenler tarafından belirtilmiştir. Çalışmanın sonunda, sonuçlardan yolaçıkarak bir takım önerilerde bulunulmuştur

Year 2014, Volume: 44 Issue: 204, 42 - 62, 01.10.2014

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA42MH73DG
Journal Section Research Article
Authors

Ömer Faruk Gökmen This is me

Özcan Erkan Akgün This is me

Fatih Kartal This is me

Publication Date October 1, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 44 Issue: 204

Cite

APA Gökmen, Ö. F., Akgün, Ö. E., & Kartal, F. (2014). FATİH PROJESİNDE KULLANILAN ETKİLEŞİMLİ TAHTALARA VE HİZMET İÇİ EĞİTİMLERE YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. Milli Eğitim Dergisi, 44(204), 42-62.