Bu çalışmada, Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi(FATİH) projesinin uygulama aşamasında ortaöğretim okullarına kurulan etkileşimli tahtalara ve hizmet içi eğitimlere yönelik öğretmen görüşleri araştırılmıştır. 2013-2014 eğitim-öğretim yılı güz döneminde Niğde ili merkezinde etkileşimli tahtaların kurulduğu ve öğretmenler tarafından aktif kullanıldığı okullarseçilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu farklı branşlardan 16 öğretmen oluşturmuştur. Veriler, nitel veri toplama yöntemlerinden yarı yapılandırılmışgörüşmelerle elde edilmiştir. Verilerin çözümünde, içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre; öğretmenler, hizmet içi eğitimlerini etkileşimli tahtanın kullanımını öğrenme bakımından faydalı fakat yetersiz bulduklarını belirtmişlerdir. Öğretmenler; içerik geliştiremediklerini, içerik altyapısınınyetersiz olduğunu, etkileşimli tahtalarla birlikte farklı öğretim yöntemlerini kullandıklarını ifade etmişlerdir. Yine öğretmenler; etkileşimli tahtaların kendileriaçısından pek çok fayda sağladığı ve öğrenme üzerinde olumlu etkileri olduğu,ders anlatımını rahatlattığı, zaman kazancı sağladığı, öğrencilerin ilgilerini çektiği ve öğrencileri motive ettiği, farklı duyulara hitap ettiği değerlendirmelerinde bulunmuşlardır. Derse hazırlanmanın zaman alması, içerik yetersizliği, sağlık sorunları, internet bağlantısı ve teknik sorunlar gibi sınırlılıklarının olduğuda öğretmenler tarafından belirtilmiştir. Çalışmanın sonunda, sonuçlardan yolaçıkarak bir takım önerilerde bulunulmuştur
Diğer ID | JA42MH73DG |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 44 Sayı: 204 |