BibTex RIS Cite

YURT DIŞINDAKİ TÜRKLERE TÜRKÇE ÖĞRETENLERİN SINIF İÇİ UYGULAMALARA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ

Year 2014, Volume: 44 Issue: 204, 155 - 166, 01.10.2014

Abstract

Bu araştırmanın amacı, yurt dışında yaşamakta olan Türklere Türkçeöğretmekle görevlendirilmiş öğretmenlerin sınıf içi uygulamalara ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Milli Eğitim BakanlığıAvrupa Birliği ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü tarafından düzenlenen 5.Türkçe Öğretimi Semineri’ne katılan 20 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmayakatılan öğretmenler ile yapılan ön görüşme ve bunun sonucunda hazırlanansormaca yoluyla araştırmanın bulguları sağlanmıştır. Araştırmada katılımcılarınsormacadaki sorulara verdikleri yanıtlar belirlenerek sıklık ve yüzde değeri ilehesaplanmıştır. Araştırmanın sonucunda yurt dışındaki Türklere Türkçeöğretenlerin Türkçe öğretimi sürecine yaklaşımlarının genel olarak dil eğitiminin amaçlarına uygun olduğu ve öğretmenlerin en çok alan bilgisine ilişkinyeterliliği önceledikleri gözlenmiştir. Buna karşılık, özellikle dil öğretimindekullanılan yöntem ve tekniklere ilişkin bir kavram kargaşası yaşadıkları ve heröğretim sürecinin sonunda uygulanması gereken ölçme ve değerlendirmeyeilişkin yeterince bilgi ve donanıma sahip olmadıkları belirlenmiştir

Year 2014, Volume: 44 Issue: 204, 155 - 166, 01.10.2014

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA94UT97RR
Journal Section Research Article
Authors

Z. Canan * Karababa This is me

Sedat ** Karagül This is me

Publication Date October 1, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 44 Issue: 204

Cite

APA Karababa, Z. C. *., & Karagül, S. *. (2014). YURT DIŞINDAKİ TÜRKLERE TÜRKÇE ÖĞRETENLERİN SINIF İÇİ UYGULAMALARA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ. Milli Eğitim Dergisi, 44(204), 155-166.