Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin öğrenme stilleri ve okumaya yönelik tutumlarıyla cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenleri arasında anlamlıfarklılık olup olmadığını ve öğrencilerin öğrenme stilleriyle okumaya yöneliktutumları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırma kapsamında Erzurum ilmerkezinde öğrenim gören 442 öğrenciden veriler toplanmıştır. İlişkisel taramamodelindeki bu araştırmada veriler “Kolb Öğrenme Stilleri Envanteri” (KÖSE)ile Özbay ve Uyar (2009) tarafından geliştirilen “Okumaya Yönelik TutumÖlçeği” ile toplanmıştır. Öğrenme stillerine ilişkin frekans ve yüzde değerlerihesaplanmış, öğrenme stillerinin cinsiyet ve sınıf düzeyine göre farklılaşmadurumunu belirlemek için ki-kare testi yapılmıştır. Cinsiyet ve sınıf değişkenleriyle öğrencilerin okumaya yönelik tutumları bağımsız gruplar t testi ve tekyönlü varyans analiziyle (ANOVA) hesaplanmıştır. Son olarak öğrenme stillerine göre öğrencilerin okumaya yönelik tutumları arasındaki farkın hesaplanmasında da tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda öğrencilerin sırasıyla yerleştiren, değiştiren,ayrıştıran, özümseyen öğrenme stiline sahip oldukları ve öğrenme stilleriyleokumaya yönelik tutumları arasında anlamlı ilişki olduğu tespit edilmiştir
Other ID | JA35KG97UM |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 44 Issue: 204 |