BibTex RIS Cite

ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ İÇİN OKUMAYA YÖNELİK TUTUM ÖLÇEĞİ, GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI

Year 2014, Volume: 44 Issue: 203, 55 - 73, 01.07.2014

Abstract

Bu araştırmada, ortaöğretim öğrencilerinin okumaya yönelik tutumları-
nın belirlenmesinde kullanılabilecek bir ölçek geliştirilmiştir. Bu ölçek, alan
yazında ortaöğretim öğrencilerinin okuma tutumlarını ölçecek bir ölçme aracı-
nın çok sınırlı olması sebebiyle geliştirilmiştir. 52 maddeden oluşan ölçeğin ön
deneme formu; 153 kız, 147 erkek toplam 300 öğrenciye uygulanmıştır.
Araştırmada verilerin analizi için SPSS 15.0 programı kullanılmıştır. Elde edilen
verilere faktör analizi yapılmıştır. Faktör analizleri sonucunda 30 maddeden
oluşan ve toplam değişkenliğin % 58.3’ünü açıklayan dört faktör elde edilmiştir.
Ölçeğin alt faktörlerde ve toplam puanda iç tutarlığa sahip olduğu belirlenmiştir.
Güvenirlik analizi; madde-toplam korelasyonu, alt ve üst %27’lik
grupların farklarının ilişkisiz t-testi kullanılarak sınanması, Spearman Brown iki
yarı test korelasyonu ve Cronbach alfa iç tutarlılık katsayısı hesaplanması ile
yapılmıştır. Ölçeğin geneli için alfa .95, iki yarı test korelasyonu .93 olarak
bulunmuştur.
Okumaya Yönelik Tutum Ölçeği (OYTÖ) olarak adlandırılan ölçeğin,
ortaöğretim öğrencilerinin okumaya yönelik tutumlarını ölçmede kullanılabilecek,
geçerli ve güvenilir bir araç olduğu belirlenmiştir.

Year 2014, Volume: 44 Issue: 203, 55 - 73, 01.07.2014

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA68TJ77ZZ
Journal Section Research Article
Authors

Serpil Özdemir This is me

Nevin Akkaya This is me

Publication Date July 1, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 44 Issue: 203

Cite

APA Özdemir, S., & Akkaya, N. (2014). ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ İÇİN OKUMAYA YÖNELİK TUTUM ÖLÇEĞİ, GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI. Milli Eğitim Dergisi, 44(203), 55-73.