Bu araştırmada, ortaöğretim öğrencilerinin okumaya yönelik tutumları-
nın belirlenmesinde kullanılabilecek bir ölçek geliştirilmiştir. Bu ölçek, alan
yazında ortaöğretim öğrencilerinin okuma tutumlarını ölçecek bir ölçme aracı-
nın çok sınırlı olması sebebiyle geliştirilmiştir. 52 maddeden oluşan ölçeğin ön
deneme formu; 153 kız, 147 erkek toplam 300 öğrenciye uygulanmıştır.
Araştırmada verilerin analizi için SPSS 15.0 programı kullanılmıştır. Elde edilen
verilere faktör analizi yapılmıştır. Faktör analizleri sonucunda 30 maddeden
oluşan ve toplam değişkenliğin % 58.3’ünü açıklayan dört faktör elde edilmiştir.
Ölçeğin alt faktörlerde ve toplam puanda iç tutarlığa sahip olduğu belirlenmiştir.
Güvenirlik analizi; madde-toplam korelasyonu, alt ve üst %27’lik
grupların farklarının ilişkisiz t-testi kullanılarak sınanması, Spearman Brown iki
yarı test korelasyonu ve Cronbach alfa iç tutarlılık katsayısı hesaplanması ile
yapılmıştır. Ölçeğin geneli için alfa .95, iki yarı test korelasyonu .93 olarak
bulunmuştur.
Okumaya Yönelik Tutum Ölçeği (OYTÖ) olarak adlandırılan ölçeğin,
ortaöğretim öğrencilerinin okumaya yönelik tutumlarını ölçmede kullanılabilecek,
geçerli ve güvenilir bir araç olduğu belirlenmiştir.
Okumaya yönelik tutum ölçeği geçerlik güvenirlik ortaöğretim öğrencileri
Diğer ID | JA68TJ77ZZ |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 44 Sayı: 203 |