BibTex RIS Cite

TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİNDE ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERİN KARŞILAŞTIĞI SORUNLAR

Year 2014, Volume: 44 Issue: 203, 170 - 192, 01.07.2014

Abstract

2006-2007 eğitim öğretim yılından itibaren ilköğretim okullarında İş
Eğitimi dersinin yerine farklı bir programla Teknoloji ve Tasarım dersi uygulamaya
geçirilmiştir.
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarında görev yapan Teknoloji ve
Tasarım öğretmenlerinin, 2006-2007 öğretim yılında uygulamaya konulan
Teknoloji ve Tasarım öğretim programına ilişkin öğretmen ve öğrencilerin karşılaşmış
oldukları sorunları ele almaktır.
Çalışma tarama modeline dayalı betimsel bir çalışmadır. Araştırmacı
tarafından literatür taraması yapılarak, araştırmayı oluşturacak verileri elde
etmek, öğretmenlere ve öğrencilere uygulamak amacıyla anket hazırlanmış ve
öğretmenlere ve öğrencilere uygulanmıştır.
Araştırmanın evrenini Ankara ilinin Mamak ve Altındağ ilçelerinde
görev yapan Teknoloji ve Tasarım öğretmenleri ve okuyan öğrencilerinden oluş-
turmaktadır. Araştırmada evrenin tümüne ulaşılamadığı için 127 Öğretmen ve
858 öğrenci araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Toplam 127 öğretmene
ve 858 öğrenciye anket uygulanarak, elde edilen verilerin analizi SPSS-17 istatistik
programı ile yapılmıştır. Araştırmada anket formla elde edilen sayısal veriler,
bulgular kısmında ele alınarak yorumlanmıştır.

Year 2014, Volume: 44 Issue: 203, 170 - 192, 01.07.2014

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA49BJ99TH
Journal Section Research Article
Authors

Aybige Demirci This is me

Gülşah Aykurt This is me

Publication Date July 1, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 44 Issue: 203

Cite

APA Demirci, A., & Aykurt, G. (2014). TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİNDE ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERİN KARŞILAŞTIĞI SORUNLAR. Milli Eğitim Dergisi, 44(203), 170-192.