Çocuk ve ergenlerin yaşantılarından genellikle hoşnut ve mutlu olmaları, hem duygusal ve sosyal gelişimleri açısından hem de ileriki yıllarda yaşamlarını kolaylaştırabilecek hazır bir “pozitif güce” sahip olmaları bakımındanönem taşımaktadır. Mutluluğun algısal boyutu olan yaşam doyumu, bireyinkendi yaşam kalitesini bilişsel bir değerlendirmesi olarak tanımlanmaktadır. İlkergenlik dönemi gelişimsel olarak zorlu bir evre gibi görünmektedir ve bu evrede yaşam doyumu, gelişimi destekleyen pozitif bir yaşam algısı olarak önemlidir. İlk ergenlikte ailesel özellikler, akran ilişkileri, okul yaşantıları, akademikbaşarı, öğrencinin psikolojik özellikleri gibi yaşam doyumunu etkileyen pek çoketmen bulunmaktadır. Okul PDR servisleri de bu etmenleri gözönüne alaraköğrenci yaşam doyumunun arttırılması yönünde doğrudan ya da dolaylı birişlev sergileyebilirler
Other ID | JA43JB64PN |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 44 Issue: 202 |