BibTex RIS Cite

İLK ERGENLİKTE ÖĞRENCİ YAŞAM DOYUMU: OKUL PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMETLERİ AÇISINDAN BİR DEĞERLENDİRME

Year 2014, Volume: 44 Issue: 202, 5 - 18, 01.05.2014

Abstract

Çocuk ve ergenlerin yaşantılarından genellikle hoşnut ve mutlu olmaları, hem duygusal ve sosyal gelişimleri açısından hem de ileriki yıllarda yaşamlarını kolaylaştırabilecek hazır bir “pozitif güce” sahip olmaları bakımındanönem taşımaktadır. Mutluluğun algısal boyutu olan yaşam doyumu, bireyinkendi yaşam kalitesini bilişsel bir değerlendirmesi olarak tanımlanmaktadır. İlkergenlik dönemi gelişimsel olarak zorlu bir evre gibi görünmektedir ve bu evrede yaşam doyumu, gelişimi destekleyen pozitif bir yaşam algısı olarak önemlidir. İlk ergenlikte ailesel özellikler, akran ilişkileri, okul yaşantıları, akademikbaşarı, öğrencinin psikolojik özellikleri gibi yaşam doyumunu etkileyen pek çoketmen bulunmaktadır. Okul PDR servisleri de bu etmenleri gözönüne alaraköğrenci yaşam doyumunun arttırılması yönünde doğrudan ya da dolaylı birişlev sergileyebilirler

Year 2014, Volume: 44 Issue: 202, 5 - 18, 01.05.2014

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA43JB64PN
Journal Section Research Article
Authors

Asım Çivitci This is me

Publication Date May 1, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 44 Issue: 202

Cite

APA Çivitci, A. (2014). İLK ERGENLİKTE ÖĞRENCİ YAŞAM DOYUMU: OKUL PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMETLERİ AÇISINDAN BİR DEĞERLENDİRME. Milli Eğitim Dergisi, 44(202), 5-18.