BibTex RIS Cite

ORTAÖĞRETİM MATEMATİK KONULARINDAKİ GÜÇLÜK DÜZENLERİNİN BELİRLENMESİ

Year 2013, Volume: 43 Issue: 199, 207 - 216, 01.07.2013

Abstract

Bu çalışmada, üniversite öğrenimine başlayan öğrencilerin lise öğrenimleri sürecinde gördükleri matematik konularını öğrenmedeki güçlük düzeylerini belirlemek, bu konuların güçlük düzeylerinin bölüm, cinsiyet ve üniversite giriş sınav sistemine göre değişip değişmediğini tespit etmek amaçlanmıştır.Bu amaçla ortaöğretim matematik konularını kapsayan 29 maddelik güçlükindeksi anketi 2010 yılı öğrenci seçme ve yerleştirme sınav sonucuna göreTürkiye’deki bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesine yerleşen toplam 503öğrenciye uygulanmıştır. Araştırmada sonuç olarak; matematik konularındakigüçlük düzeyinin en düşük ilköğretim matematik en yüksek ise fen bilgisiöğretmenliğinde okuyan öğrencilerde olduğu ve cinsiyet açısından kızlarınerkeklere göre daha az güçlük yaşadıkları belirlenmiştir. Ayrıca üniversiteyegiriş sınavında uygulanan matematik konu kapsamındaki değişimin, bu konuların öğrenme güçlüğünü doğrudan etkilediği tespit edilmiştir

Year 2013, Volume: 43 Issue: 199, 207 - 216, 01.07.2013

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA57ZS47SG
Journal Section Research Article
Authors

Alper Çiltap This is me

Publication Date July 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 43 Issue: 199

Cite

APA Çiltap, A. (2013). ORTAÖĞRETİM MATEMATİK KONULARINDAKİ GÜÇLÜK DÜZENLERİNİN BELİRLENMESİ. Milli Eğitim Dergisi, 43(199), 207-216.