Bu çalışmada, üniversite öğrenimine başlayan öğrencilerin lise öğrenimleri sürecinde gördükleri matematik konularını öğrenmedeki güçlük düzeylerini belirlemek, bu konuların güçlük düzeylerinin bölüm, cinsiyet ve üniversite giriş sınav sistemine göre değişip değişmediğini tespit etmek amaçlanmıştır.Bu amaçla ortaöğretim matematik konularını kapsayan 29 maddelik güçlükindeksi anketi 2010 yılı öğrenci seçme ve yerleştirme sınav sonucuna göreTürkiye’deki bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesine yerleşen toplam 503öğrenciye uygulanmıştır. Araştırmada sonuç olarak; matematik konularındakigüçlük düzeyinin en düşük ilköğretim matematik en yüksek ise fen bilgisiöğretmenliğinde okuyan öğrencilerde olduğu ve cinsiyet açısından kızlarınerkeklere göre daha az güçlük yaşadıkları belirlenmiştir. Ayrıca üniversiteyegiriş sınavında uygulanan matematik konu kapsamındaki değişimin, bu konuların öğrenme güçlüğünü doğrudan etkilediği tespit edilmiştir
Other ID | JA57ZS47SG |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 43 Issue: 199 |