BibTex RIS Cite

VERMUNT’UN ÖĞRENME STİLLERİ ÖLÇEĞİNİN TÜRKÇE FORMUNUN GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI

Year 2013, Volume: 43 Issue: 199, 62 - 87, 01.07.2013

Abstract

Vermunt’un Öğrenme Stili Modeli bilişsel süreç stratejileri, düzenlemestratejileri, öğrencinin öğrenme deneyimleri ve öğrenme yönelimleri gibi çokyönlü bütünleşmiş bir yapıdan oluşmaktadır. Vermont’un Öğrenme Stilleri Ölçeği, üniversite öğrencilerin bilişsel, düzenleme, bilişüstü ve motivasyonel birleşenleri içermektedir. Ölçeğin bu kapsamı, diğer ölçeklerden ayırmaktadır. 100soruluk testte yapılan doğrulayıcı faktör analizi (CFA) sonuçlarına göre, dörtfarklı öğrenme Stili görülmektedir. Bunlar bilişsel süreç stratejileri, düzenlemestratejileri, öğrenmedeki zihinsel model ve öğrenme yönelimleri boyutlarıdır.Ölçeğin dil tutarlılığına bakılmıştır. Ölçeğin çeviri sonrası Türkçe formu 301lisans öğrencisine uygulanmıştır. Uygulama sonuçlarına açımlayıcı, doğrulayıcı ve ikinci düzey doğrulayıcı faktör analizleri uygulanmıştır. Öğrenme StilleriÖlçeğinin uyarlama çalışmasının orijinal ölçekteki modellemeye uyum göstermektedir

Year 2013, Volume: 43 Issue: 199, 62 - 87, 01.07.2013

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA98UV28PU
Journal Section Research Article
Authors

Hasan Şeker This is me

Publication Date July 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 43 Issue: 199

Cite

APA Şeker, H. (2013). VERMUNT’UN ÖĞRENME STİLLERİ ÖLÇEĞİNİN TÜRKÇE FORMUNUN GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI. Milli Eğitim Dergisi, 43(199), 62-87.