BibTex RIS Cite

İLKÖĞRETİM I-V. SINIFLAR TÜRKÇE DERS KİTAPLARINDAKİ METİNLERİN OKUNABİLİRLİK AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2013, Volume: 43 Issue: 197, 80 - 94, 01.01.2013

Abstract

Evrenini ilköğretim I-V. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin oluşturduğu bu araştırmada metinlerin kelime ve cümle uzunluklarının sınıflara görefarklılığı ve metinlerin okunabilirlik düzeyleri incelenmiştir. Araştırmada 20102011 öğretim yılında Malatya ilinde okutulan I-V. sınıf Türkçe ders kitaplarındayer alan şiir ve tiyatro dışındaki altmış beş düzyazı metnin kelime ve cümle uzunlukları ile okunabilirlikleri ölçülmüştür. Çalışmaya sözü edilen metinlerin tümüalınmıştır. Metinlerin okunabilirlik düzeylerinin belirlenmesinde Ateşman’ınTürkçe için Flesch’ten uyarladığı, kelime ve cümle uzunluğunu temel alan formülkullanılmıştır. Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin kelime ve cümle uzunlukları ile okunabilirlikleri, farklı sınıflardaki ders kitaplarına ve metnin bilgilendiriciya da öyküleyici olmasına göre sınıflandırılmıştır. Sınıf düzeylerine göre kelimeve cümle uzunluklarında farklılıkların olduğu ancak okunabilirlik düzeyi açısından düzenli bir dağılım olduğu sonucuna ulaşılmıştır

Year 2013, Volume: 43 Issue: 197, 80 - 94, 01.01.2013

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA82HM37KJ
Journal Section Research Article
Authors

Mehmet Demir This is me

Publication Date January 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 43 Issue: 197

Cite

APA Demir, M. (2013). İLKÖĞRETİM I-V. SINIFLAR TÜRKÇE DERS KİTAPLARINDAKİ METİNLERİN OKUNABİLİRLİK AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Milli Eğitim Dergisi, 43(197), 80-94.