Bu çalışmanın amacı, Eğitim Fakültesi öğrencilerinin KPSS’na yönelikkaygılarının farklı değişkenlere göre incelenmesidir. Araştırma tarama modelinde betimsel bir özellik taşımaktadır. Araştırmanın çalışma evrenini Gazi üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi son sınıfına devam etmekte olan 367öğrenci oluşturmaktadır. Öğretmen adaylarına veri toplama aracı olarakKaraçanta (2009) tarafından geliştirilmiş olan “KPSS Kaygı Ölçeği” uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; öğrencilerin KPSS’na yönelik kaygıları cinsiyet, KPSS için dershaneye gitme durumu, akademik başarı algısına ve öğrenimgördükleri programdan edindikleri kazanımların yeterliliğine ilişkin algılarınagöre farklılık göstermektedir
Other ID | JA88AV36SD |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 43 Issue: 197 |