BibTex RIS Cite

HÜKÜMLÜ VE TUTUKLULARA SIFATLAR KONUSUNUN DRAMATİZASYON YÖNTEMİ KULLANILARAK ÖĞRETİMİ

Year 2013, Volume: 43 Issue: 198, 27 - 41, 01.05.2013

Abstract

Ceza infaz kurumları suç işlemiş kişilerin barındırıldıkları yer olmanınyanı sıra, barındırılan bu suçluların tahliyeleri sonrasında kötü alışkanlıklarından arınmaları ve topluma uyumlarının kolaylaştırılması maksadıyla eğitimfaaliyetlerinin de yapıldığı yerlerdir. Bu eğitim faaliyetlerine katılan hükümlüve tutukluların büyük bir kısmını Açık İlköğretim Okulu öğrencileri oluşturmaktadır. Bu çalışmada, Açık İlköğretim Okulu öğrencisi hükümlü ve tutuklulara, 6. Sınıf Türkçe dil bilgisi konuları arasında bulunan sıfatlar konusununöğretiminde dramatizasyon yönteminin etkili olup olmadığı araştırılmıştır.Araştırma yöntemi olarak yarı deneysel desen kullanıldığından evren ve örneklem seçimine gidilmemiş, bunun yerine çalışma grubu alınmış ve bu gruplarıneşitliği üzerinde durulmuştur. Hazırlanan konu testi, deney ve kontrol gruplarındaki öğrencilere ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Elde edilen verilerbilgisayar ortamında SPSS 11.0 paket programı kullanılarak değerlendirilmiştir.Verilerin değerlendirilmesinde t testi analiz yöntemi kullanılmıştır. Sonuç olarak, dramatizasyon yöntemine göre öğretim yapılan deney grubunun başarıortalaması ile düz anlatım yöntemiyle öğretim yapılan grubun başarı ortalaması arasında deney grubu lehine anlamlı fark bulunmuştur

Year 2013, Volume: 43 Issue: 198, 27 - 41, 01.05.2013

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA78FT58HT
Journal Section Research Article
Authors

Hatice Altunkaya This is me

İlhan Erdem This is me

Publication Date May 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 43 Issue: 198

Cite

APA Altunkaya, H., & Erdem, İ. (2013). HÜKÜMLÜ VE TUTUKLULARA SIFATLAR KONUSUNUN DRAMATİZASYON YÖNTEMİ KULLANILARAK ÖĞRETİMİ. Milli Eğitim Dergisi, 43(198), 27-41.