BibTex RIS Cite

OKULDA DEĞER EĞİTİMİ VE HİKÂYELER

Year 2013, Volume: 43 Issue: 198, 97 - 109, 01.05.2013

Abstract

Okullar, öğrencileri bilgiyle donatmanın yanı sıra onları erdemli birinsan olarak yetiştirme ve kişilik gelişimlerini sağlama görevi olan örgütlerdir.Bu nedenle okullarda öğretim kadar eğitime de önem verilmelidir. İnsanın davranışları değerleri doğrultusunda şekillenir. Okullar davranış kazandırma ya dadavranışı istendik yönde değiştirme görevi yapar. Bunu yaparken bireylerinkişiliğini oluşturan değerleri de verebilmelidir. Değer eğitimi, öğrencinin değerli davranış ve insan modellerini örnek alması yoluyla eğitilmesini içerir. Bunedenle okul ortamlarının öğrencilerin örnek oluşturacak şekilde düzenlenmesi gerekir. Ayrıca öğrencilerin değerleri soyut olmaktan çıkarıp somutlaştırmalarına yardımcı olmak adına hikaye anlatımı, gibi yöntemler kullanılabilir. İyibir değer eğitimi ile okullar, sorumluluk, çok çalışma, dürüstlük, nezaket gibierdemlerin yer aldığı bir topluluk olabilir. Bu makalede, okulda değer eğitiminin önemi tartışılarak, bu bağlamda değer eğitimine ilişkin çıkarsamalara vebazı önermelere yer verilmiştir

Year 2013, Volume: 43 Issue: 198, 97 - 109, 01.05.2013

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA34KP38JK
Journal Section Research Article
Authors

Hülya Kasapoğlu This is me

Publication Date May 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 43 Issue: 198

Cite

APA Kasapoğlu, H. (2013). OKULDA DEĞER EĞİTİMİ VE HİKÂYELER. Milli Eğitim Dergisi, 43(198), 97-109.