BibTex RIS Cite

TEMEL DİL BECERİLERİNİN EĞİTİMİ AÇISINDAN DERS DIŞI (İNFORMAL) ETKİNLİKLERE YÖNELİK ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ TERCİHLERİ

Year 2012, Volume: 42 Issue: 196, 36 - 55, 01.10.2012

Abstract

Türkçe derslerinde öğrencilere temel dil becerileriyle ilgili kazandırılmaya çalı-
şılan bilgi ve alışkanlıkların okul dışındaki alanlarda da kullanılması ve bu tür etkinliklerin
teşvik edilmesi gerekmektedir. Bu araştırmada, temel dil becerilerini geliştirmede
etkili olabilecek ders dışı etkinliklerin öğrenciler ve Türkçe öğretmenleri tarafından ne
oranda tercih edildiği belirlenmeye çalışılmıştır.
Araştırma, betimsel araştırma modellerinden tarama modeline göre yapılmıştır.
Araştırmanın evrenini Samsun, Erzurum ve Adana illerinde görev yapan Türkçe öğretmenleri
ve ikinci kademe öğrencileri, örneklemini ise aynı illerinde görev yapan 33
Türkçe öğretmeni ile bu okulların 6, 7 ve 8. sınıflarında öğrenim gören 810 öğrenci oluş-
turmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen
Temel Dil Becerilerini Geliştirmede Etkili Ders Dışı Etkinlikler Anketi kullanılmıştır.
Araştırmada elde edilen verilerden öğrencilerin ve Türkçe öğretmenlerinin temel dil
becerileri üzerinde etkili olabilecek ders dışı etkinlikleri farklı oranlarda tercih ettikleri ve
bazı örnek ders dışı etkinlikleri ise hiç tercih etmedikleri tespit edilmiştir. Araştırma
sonuçlarından hareketle, temel dil becerilerinin kazandırılması ve geliştirilmesinde
okul/ders dışı etkinliklere önem verilmesinin gerektiği, hem ilköğretim hem de lisans
programlarında ilgili düzenlemelere ihtiyaç duyulduğu ortaya konulmuştur

Year 2012, Volume: 42 Issue: 196, 36 - 55, 01.10.2012

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA72AT92CS
Journal Section Research Article
Authors

Sedat Maden This is me

Publication Date October 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 42 Issue: 196

Cite

APA Maden, S. (2012). TEMEL DİL BECERİLERİNİN EĞİTİMİ AÇISINDAN DERS DIŞI (İNFORMAL) ETKİNLİKLERE YÖNELİK ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ TERCİHLERİ. Milli Eğitim Dergisi, 42(196), 36-55.