BibTex RIS Cite

A QUALITATIVE STUDY ON TEACHER VIEWS OF PROBLEM POSING IN MATHEMATICS LESSON

Year 2012, Volume: 42 Issue: 194, 199 - 215, 01.05.2012

Abstract

In this research, the opinions of primary school mathematics teachers
were tried to be determined about problem posing. The research was carried out
in spring semester of 2010-2011education years with 6 primary mathematics
teachers who are working in an elementary school in the city center of Erzurum.
The data were collected by using the interview form which was prepared on the
basis of problem posing. The data obtained were analyzed according to categorical
analysis method which is one of the content analysis methods. In the study,
it was found that teachers generally have positive attitudes towards problem
posing and they asserted that they give problem posing activities in their lessons
for learning areas in mathematics except the geometry learning area. In addition,
teachers stated that they used structured and semi-structured problem
posing activities in the teaching process in general. On the other hand, they do
not perform free problem posing activities in their lessons.

MATEMATİK DERSİNDE PROBLEM KURMAYA YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ ÜZERİNE NİTEL BİR ÇALIŞMA

Year 2012, Volume: 42 Issue: 194, 199 - 215, 01.05.2012

Abstract

Bu araştırmada, ilköğretim matematik öğretmenlerinin, problem kurmaya yönelik görüşlerinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Araştırma,Erzurum il merkezinde görev yapan 6 ilköğretim matematik öğretmeni ile 20102011 eğitim-öğretim yılı ikinci döneminde yürütülmüştür. Araştırmada veriler,problem kurmaya yönelik hazırlanan görüşme formu kullanılarak toplanmıştır.Elde edilen veriler, içerik analiz türleri içerisinde yer alan kategorisel analiz tekniği kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmada, öğretmenlerin problem kurmaya yönelik genel olarak olumlu görüşlere sahip oldukları, geometri dışındakidiğer öğrenme alanlarında problem kurma etkinliklerine yer verdikleri sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca öğretmenlerin ders sürecinde genel olarak yapılandırılmış ve yarı-yapılandırılmış problem kurma etkinliklerine yer verdikleri, bunakarşın serbest problem kurma etkinlikleri yaptırmadıkları tespit edilmiştir

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA54UZ98RJ
Journal Section Research Article
Authors

Cemalettin Işık This is me

Tuğrul Kar This is me

Publication Date May 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 42 Issue: 194

Cite

APA Işık, C., & Kar, T. (2012). MATEMATİK DERSİNDE PROBLEM KURMAYA YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ ÜZERİNE NİTEL BİR ÇALIŞMA. Milli Eğitim Dergisi, 42(194), 199-215.