Intel in-service teacher training program, applied in Turkey in 2003, had
been prepared to make the teachers integrate the technology and give project
based applications into their lessons. In addition, thanks to this in-service training
course, it has been aimed the teachers would develop the applications
which could develop the students’ problem solving, critical thinking and collaborative
study skills. It is aimed in this study to determine how Intel in-service
teacher training program was applied at 3 schools in Sivas and teachers’ opinions
about the course. In this study, whose nature is descriptive, the data gathered
by interviews with teachers who had joined this course. According to data
results, these have been understood that Intel in-service teacher training program
did not reach its’ goals exactly; the teachers wanted to use the technology
in the lessons but they did not have enough information and infrastructure. The
lack of enough material in their classroom prevents teachers’ technology usage.
Ülkemizde 2003 yılında uygulamaya başlanan Intel Öğretmen TemelKursu (IÖTK) öğretmenlere, derslerinde teknolojiyi kullanarak, proje temelliöğrenme etkinliklerine yer vermelerini sağlamak amacıyla hazırlanmıştır.Ayrıca bu kursta öğretilenler sayesinde öğretmenlerin, öğrencilerin problemçözme, eleştirel düşünme ve işbirliği içinde çalışma becerilerini geliştirici etkinlikler tasarlaması amaçlanmıştır. Bu araştırmada IÖTK’nun Sivas ilindeki 3 ilköğretim okulunda ne derece uygulanabildiğinin ve öğretmenlerin bu programhakkındaki görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Betimsel nitelikte olan buçalışmada veriler görüşme yöntemiyle toplanmıştır. Öğretmenlerden elde edilen veriler sonucunda, IÖTK’nun tam anlamıyla amacına ulaşmadığı; öğretmenlerin derslerini teknoloji destekli işleme taraftarı olduğu ancak bunun içinyeterli bilgi ve alt yapıya sahip olmadığı anlaşılmıştır. Sınıflarında yeterli donanımın bulunmaması da öğretmenlerin bilgi teknolojilerini kullanımını engellemektedir
Other ID | JA77CC72MV |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 42 Issue: 193 |