BibTex RIS Cite

COMPARISON OF THE VIEWS OF TEACHERS OF SOCIAL STUDIES AND TEACHERS OF PRIMARY SCHOOLS ABOUT ORGANIZATIONAL LEARNING IMPEDIMENTS

Year 2012, Volume: 42 Issue: 193, 145 - 164, 01.01.2012

Abstract

Global world is getting more and more complicated and having a dynamic
appearance. It is necessary for societies and organizations to restructure
themselves, keep up with the changes, make business and working life open to
learning and turn into organizational learning institutions. In this context, schools
as learning organizations and teachers who participate in this process play a
significant role. It is aimed in this study to detect the views of teachers of social
studies and teachers of primary schools, and to compare insufficiencies in different
branches about organizational learning impediments. Teachers working in
the primary schools in Aziziye, Palandöken and Yakutiye were randomly selected
and were given a questionnaire of 40 items prepared Organizational
Learning Impediments scale. According to social sciences teachers and primary
teachers, there are differences within both educational and organizational experience
sharing with respect to planning, collaboration, knowledge sharing, team
work, professional development and communication structure.

SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİ İLE SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÖRGÜTSEL ÖĞRENME ENGELLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI

Year 2012, Volume: 42 Issue: 193, 145 - 164, 01.01.2012

Abstract

Küresel dünya gittikçe karmaşıklaşmakta ve dinamik bir görünüm kazanmaktadır. Toplumların ve örgütlerin gelişmeler ışığında kendilerini yeniden yapılandırmaları, değişikliklere ayak uydurmaları, iş ve çalışma yaşamını öğrenmeye açık hale getirmeleri, bireysel öğrenmeler kadar örgütsel öğrenmelere gerektiği kadar önem vermeleri zorunluluk haline gelmektedir. Bu bütün içerisinde öğrenen organizasyon olarakokullar, okulları bu boyuta taşıyan öğretmenler son derece önemli bir rol oynamaktadır.Bu çalışmamızda sosyal bilgiler öğretmenlerinin ve sınıf öğretmenlerinin örgütselöğrenme engellerine ilişkin görüşlerini tespit etmek ve branşlara göre yetersiz görülendurumları karşılaştırma amaçlanmaktadır. Örneklem olarak Erzurum Merkez Aziziye,Palandöken, Yakutiye ilçelerinden rasgele seçilen 10 ilköğretim okulunun her birindegörev yapan, Sosyal bilgiler öğretmenlerine ve Sınıf öğretmenlerine (4–5) veri toplamaaracı olarak Örgütsel Öğrenme Engellerini tespit etmek için 40 maddeden oluşan biranket uygulanmıştır. Sonuç olarak; Sosyal bilgiler öğretmenlerinin ve sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre, hem eğitimsel hem de örgütsel deneyim akışı içerisinde planlama, işbirliği, bilgi paylaşımı, ekip çalışması, mesleki gelişim ve iletişim yapısı açısındanfarklılıklar bulunduğu tespit edilmiştir

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA47JY86YD
Journal Section Research Article
Authors

Özlem Bektaş Öztaşkın This is me

Rıdvan Küçükali This is me

Publication Date January 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 42 Issue: 193

Cite

APA Bektaş Öztaşkın, Ö., & Küçükali, R. (2012). SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİ İLE SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÖRGÜTSEL ÖĞRENME ENGELLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. Milli Eğitim Dergisi, 42(193), 145-164.