Bu yazıda, yazınsal yaratımlar birer ürün olarak değerlendirilmektedir.Ürün, bir tüketim nesnesidir. Her ürün gibi, yazınsal nesne de başlıca üç aşamadan geçmektedir: üretim aşaması, basım-sürüm aşaması, tüketim aşaması.Bu aşamalar birbirlerinden tümüyle kopuk değildir. Aşamaların her biri birtakım iç işlemlerden oluşmaktadır. İşlemler, tutumbilimin yasalarına uygunbiçimde gerçekleştirilir. Tutumbilimin yasaları, toplumsal-siyasal düzenin öğretisine göre çatılır. Toplumcu ve anamalcı düzenlerin her biri kendi tutumbilimsel yasalarını çatıp uygularlar. Yazınsal ürünler bu süreçlerin dışında değildir.Onlar da, birer tutumbilim nesnesi olarak dolanıma girerler. Ama toplumlarıözdeksel bakımdan değil, tinsel bakımdan kalkındırırlar
In this article, we have tried to define the relationship between literary
creation and economy. By doing this, we examined the literary production like
an economic product. We studied the way which the economic products traverse.
The literary productions, they also, continue the process of three dimensions
of the economy: creation-production, impression and distribution, consumption.
Other ID | JA82TH78JV |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 41 Issue: 191 |