The aim of this study was to determine the achievements through the
activities samples of the acquisition “B1 Use Basic Music Writings and Elements
” addressed in teaching program named “Musical Perception and Learning” of
2006 primary education music classes of sixth grade level. It was also intended
to focus on evaluations and suggestions offered for providing more effective
teaching through instruction progress.
Universe of this study consisted of Primary Schools of central districts
of Ankara depended on Ministry of National Education. By choosing five
Primary Schools depended on Çankaya, Kazan, Keçiören, Yenimahalle districts
for observation practices, sample group was formed.
To analyze all data based on observation, one-way ANOVA was used.
After collecting all data, positive and negative results were acquired
about the achievement level within the sample of “Musical Perception and
Learning” instruction field of sixth grade level music teaching program.
Necessary suggestions related to negative sides were offered for the results
Bu araştırma 2006 İlköğretim müzik dersi 6. sınıf öğretim programı“Müziksel Algı ve Bilgilenme” öğrenme alanının, B1 (Temel Müzik Yazı ve Öğelerini Kullanır) kazanımın etkinlik örnekleri doğrultusunda başarı durumunutespit etmek, eğitim öğretim süreci içerisinde daha etkili kullanımına yönelikdeğerlendirme ve önerilerde bulunmak için yapılmıştırAraştırmanın evrenini Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Ankara İli Merkez
İlçe İlköğretim Okulları oluşturmakta olup; Gözlem uygulamaları için Çankaya,
Kazan, Keçiören, Yenimahalle İlçelerine bağlı beş ilköğretim okulu seçilerek
örneklem grubu oluşturulmuştur.
Gözleme dayalı verilerin analizinde tek yönlü varyans analizi ANOVA
testi uygulanmıştır.
Araştırmanın sonucuna dayanarak; 6. Sınıf müzik öğretim programının,
“Müziksel Algı ve Bilgilenme” alanının örneklem dahilinde başarı düzeylerine
ilişkin olumlu ve olumsuz görülen yönleri ortaya koyulmuş, aksayan yönlerine
ilişkin gerekli görülen önerilerde bulunulmuştur.
Other ID | JA94RH57VB |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 41 Issue: 190 |