2004 yılında geliştirilen Sosyal Bilgiler 4 ve 5. Sınıf ÖğretimProgramında önceki programda örtük şekilde yer alan değerler eğitimine doğrudan yer verilmeye başlanmıştır. Yapılan bu değişiklikle ilgili Ankara merkezilçelerdeki 8 ilköğretim okulundaki 34 öğretmenden oluşan araştırma grubunungörüşleri alınmıştır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşmeformu kullanılmıştır. Uygulama sonucu elde edilen veriler içerik analiziyleçözümlenerek değerlendirilmiştir. Nitel bir çalışma olan araştırmada öğretmenlerin önemli bir kısmı değerlerin Sosyal Bilgiler Öğretim Programında yer almasından memnun olduğu, öğretmenlerin değer eğitimiyle ilgili hizmetiçi eğitimeihtiyaçları olduğu, ders kitaplarında değer eğitimiyle ilgili yeterli işlenişinolmadığı sonuçlarına ulaşılmıştır
In the Social Studies 4. and 5. class teaching program developed in 2004,
the values education started to take place directly which was implicitly took
place in the previous curriculum. A research group consists of 34 teachers working
in the 8 primary schools in Ankara central districts, were asked about their
opinion of this change. Semi- structured interview form was used as a data collection
tool. Data obtained at the end of research were solved and evaluated by
content analysis. In research as a Qualitative study, an important part of the
teachers stated, they are pleased that the value takes place in social studies education
program, teachers require in-service training about the value education
and the value education does not take place adequately in course books
Other ID | JA25MB97EP |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 41 Issue: 189 |