BibTex RIS Cite

İLKÖĞRETİM DÖRDÜNCÜ VE BEŞİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN TÜRKÇE DERSİ İÇİN ÖĞRETMENLERİNDEN BEKLENTİLERİ

Year 2010, Volume: 40 Issue: 187, 52 - 75, 01.07.2010

Abstract

İlköğretim öğrencileri, yaş ve gelişim düzeylerine uygun beceri ve alışkanlıkları kazanabilmek için çeşitli eğitim ve öğretim faaliyetlerine katılırlar.Okulda, öğrencilere bilgi ve becerileri kazandıracak çeşitli dersler verilmektedir. Bu derslerin en önemlilerinden biri, Türkçe’dir. Sınıf öğretmenlerinin kullandıkları öğretim yöntemleri, sınıf içi ve sınıf dışı becerileri başta olmak üzeredaha birçok etken, öğrencilerin Türkçe dersine yönelik tutumlarını ve beklentilerini etkilemektedir. Bu nedenle araştırmanın amacı, ilköğretim 4.-5. sınıföğrencilerinin Türkçe dersine giren sınıf öğretmenlerinden beklentilerini tespitetmektir. Çalışma, 2007–2008 öğretim yılının bahar döneminde 216 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Genel tarama modelinde yürütülen araştırmada veritoplama aracı olarak, “öğrencilerin Türkçe dersine giren sınıf öğretmenlerindenbeklentileri ölçeği” kullanılmıştır. Ölçek 6 boyut ve 33 maddeden oluşan likerttipi bir ölçektir. Ölçme aracının genel güvenirlik değeri. 81’dir. Yapılan çalışmasonucunda öğrencilerin, Türkçe dersine giren sınıf öğretmenlerinden ders içietkinliklere aktif ve sözel yönden katılımlarının desteklenmesi, Türkçe dersindeokuma ile ilgili çalışmalar yaptırılmasına daha fazla zaman harcanması gerektiğine yönelik beklentilerinin yüksek seviyede olduğu tespit edilmiştir

Year 2010, Volume: 40 Issue: 187, 52 - 75, 01.07.2010

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA45AV55ZB
Journal Section Research Article
Authors

Sabri Sidekli This is me

Publication Date July 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 40 Issue: 187

Cite

APA Sidekli, S. (2010). İLKÖĞRETİM DÖRDÜNCÜ VE BEŞİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN TÜRKÇE DERSİ İÇİN ÖĞRETMENLERİNDEN BEKLENTİLERİ. Milli Eğitim Dergisi, 40(187), 52-75.