BibTex RIS Cite

EDUCATIONAL SUPERVISION IN THE RESTRUCTURING PROCESS OF PUBLIC ORGANIZATIONS AND THE CHAOTIC SITUATION: External and Internal Audit and Supervision Boards*

Year 2010, Volume: 40 Issue: 187, 311 - 327, 01.07.2010

Abstract

Environmental and technological developments and globalization compel
organizations to change and lead them to a common understanding. 5018
numbered Budget Fiscal Control Law, which was prepared to serve for this purpose,
stipulates external and internal audit units to be constituted for ensuring
an accountable and clear supervision. However, as it has been seen at most of
the public organizations, there is a coincidence of authority and duty between
the supervision units at the Ministry of National Education such as; Supervision
Board of Ministry, Presidency of Primary Education Supervisors and internal
supervision unit. This research elucidates this chaotic situation at the supervision
and presents a model.

YENİDEN YAPILANMA SÜRECİNDE EĞİTİMİN DENETİMİ VE KAOTİK DURUM Yeni Bir Model Önerisi*

Year 2010, Volume: 40 Issue: 187, 311 - 327, 01.07.2010

Abstract

Çevresel, teknolojik gelişmeler ve küreselleşme, örgütleri değişime zorlamakta ve ortak bir anlayışa itmektedir. Bu amaçla hazırlanan 5018 Sayılı BütçeMali Kontrol Kanunu; kamu örgütlerinde hesap verebilir, şeffaf bir denetimisağlamak için dış ve iç denetim birimlerinin oluşturulmasını öngörmektedir.Ancak birçok kamu örgütünde olduğu gibi, Millî Eğitim Bakanlığı’ nda daBakanlık Teftiş Kurulu, İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı ve iç denetim birimigibi denetim birimleri arasında yetki ve görev çakışması bulunmaktadır. Buaraştırma; denetimdeki bu kaotik durumu açıklığa kavuşturmakta ve bir modelsunmaktadır

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA87VD34JA
Journal Section Research Article
Authors

İ Bakır Arabacı This is me

Publication Date July 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 40 Issue: 187

Cite

APA Arabacı, İ. B. (2010). YENİDEN YAPILANMA SÜRECİNDE EĞİTİMİN DENETİMİ VE KAOTİK DURUM Yeni Bir Model Önerisi*. Milli Eğitim Dergisi, 40(187), 311-327.