“Technology” and “Design” concepts have been getting importance in
the world. These concepts show their importance at the necessary stages of education
systems at the different subjects day by day. In this context a new subject
named Design and Technology has been applied at the sixth, the seventh and
the eighth grades also in our country since 2006. At the first and the second
stages, the subject is based on design but when we come to third stage it is
designed according to an application that is completely focused on production.
However we can say that there are some problems in terms of the needs to the
technological process during the application. A data collection has been realized
about the problems appeared in the application and production process of this
subject as a result it is realized that there are problems in these processes and a
project management model can be useful. The result of the test is positive; in this
aspect some suggestions have been developed.
“Teknoloji” ve “Tasarım” kavramları dünyada önem kazanmaktadır.Bu kavramlar eğitim sistemlerinin gerekli kademelerinde her geçen gün farklıderslerde önemini göstermektedir. Bu bağlamda ise ülkemizde de 2006 yılındanitibaren 6., 7. ve 8. sınıflarda Teknoloji ve Tasarım isimli yeni bir ders uygulanmaya başlanmıştır. Dersin 1. ve 2. aşamalarında tasarım ağırlıklı olan ders,yapım kuşağı adı verilen 3. aşamaya gelindiğinde tamamen üretim odaklı uygulanmaya yönelik tasarlanmıştır. Ancak, uygulamada teknolojik süreçlere duyulan ihtiyaç çerçevesinde çeşitli sorunların söz konusu olduğu söylenebilir. Budersin uygulama ve üretim süreçlerinde yaşanan problemlere ilişkin bir veritoplama işlemi gerçekleştirilmiş, bu süreçlerde sorun olduğu ve bir proje yönetim modelinin faydalı olacağı görüşü elde edilmiştir. Bu duruma göre çeşitliönerilerde bulunulmuştur
Other ID | JA34RF47BZ |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 40 Issue: 187 |