BibTex RIS Cite

İLKÖĞRETİM II. KADEME TÜRKÇE DERSİNDE ZARF (BELİRTEÇ) KONUSUNUN DRAMA YÖNTEMİ KULLANILARAK ÖĞRETİMİ

Year 2010, Volume: 40 Issue: 186, 106 - 120, 01.05.2010

Abstract

Öğretim yöntemleri arasında önemli bir yere sahip olan drama yönteminin öğretim sürecini nasıl etkilediği konusunda sürekli araştırmalar yapılmaktadır. Bu çalışmada, ilköğretim okullarında Türkçe dil bilgisi konuları arasında yer alan zarfın öğretilmesinde, bu yöntemin, öğrenci başarısı üzerindeetkisinin olup olmadığı araştırılmıştır. Araştırma yöntemi olarak yarı deneyseldesen kullanıldığından evren ve örneklem seçimine gidilmemiş, bunun yerineçalışma grubu alınmış ve bu grupların eşitliği üzerinde durulmuştur.Hazırlanan ve geliştirilen başarı testi, deney ve kontrol gruplarındaki öğrencilere önce ön test, ardından son test, daha sonra ise kalıcılık testi ola rak uygulanmıştır. Sonuç olarak, drama yöntemine dayalı olarak, öğretim yapılan deneygrubunun başarı ortalaması ve kalıcılık puanlarıyla, düz anlatım yöntemiyleöğretim yapılan kontrol grubunun başarı ortalaması ve kalıcılık puanlan arasında deney grubu lehine anlamlı fark bulunmuştur

Year 2010, Volume: 40 Issue: 186, 106 - 120, 01.05.2010

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA99KN44KB
Journal Section Research Article
Authors

Tacettin Şimşek This is me

Yakup Topal This is me

Sedat Maden This is me

Abdullah Şahin This is me

Publication Date May 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 40 Issue: 186

Cite

APA Şimşek, T., Topal, Y., Maden, S., Şahin, A. (2010). İLKÖĞRETİM II. KADEME TÜRKÇE DERSİNDE ZARF (BELİRTEÇ) KONUSUNUN DRAMA YÖNTEMİ KULLANILARAK ÖĞRETİMİ. Milli Eğitim Dergisi, 40(186), 106-120.