BibTex RIS Cite

İLKÖĞRETİM KURUMLARINDA SEKİZ YILLIK KESİNTİSİZ EĞİTİM UYGULAMALARINA DAİR ÖĞRETMEN YAKLAŞIMLARI

Year 2010, Volume: 40 Issue: 186, 209 - 234, 01.05.2010

Abstract

Bursa İli İznik İlçesindeki ilköğretim okullarında görevli öğretmenlerinkendilerinin ve öğrencilerin başarılarını arttırmaya yönelik öneri ve düşünceleri alınmıştır. Katılımcı öğretmenler tarafından öğrenci ve öğretmen başarısınınarttırılmasına yönelik olarak ilköğretim okullarında birinci kademenin iki grupta değerlendirilmesi ve birinci grupta 1, 2 ve 3. sınıfların, ikinci grupta ise 4 ve5. sınıfların olması ile periyodik dönüşüm süreçlerinin kısaltılarak alandauzmanlaşmanın gerçekleştirilmesinin uygun olacağı belirtilmektedir. Taşımalısistemin ve birleştirilmiş sınıf uygulamalarının problemler barındırdığı, eğitimfiziki ortamlarının yetersiz olduğu belirtilmektedir. Kaynaştırma eğitimindengelen ve/veya ikinci kademeye devam edemeyecek öğrencilerin mesleki eğitime kaydırılmasının yanı sıra ikinci kademenin ilk yılında meslek seçiminin veyeteneklerinin doğrultusunda sınıflar oluşturulması ve müfredatların bunagöre düzenlenmesi gerektiği ifade edilmektedir. Ayrıca farklı yaş gruplarındakiöğrencilerin aynı fiziki ortamları kullanmalarının çocuklar üzerindeki olumsuzetkilerinin kaldırılması gerektiği belirtilerek bu konularda üniversitelerdeöğretmen adaylarının yetiştirilmesinde yeni açılımlara ihtiyaç duyulduğu,öğretmenlerin statülerinin verimlilik üzerinde etkili olduğu ve atamaların okulların kapalı olduğu dönemde yapılmasının zorunluluğu belirlenmiştir

Year 2010, Volume: 40 Issue: 186, 209 - 234, 01.05.2010

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA22YP57AH
Journal Section Research Article
Authors

Şadan Özkan This is me

Mesude Usta Özkan This is me

Ayşe Demircan This is me

Publication Date May 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 40 Issue: 186

Cite

APA Özkan, Ş., Usta Özkan, M., & Demircan, A. (2010). İLKÖĞRETİM KURUMLARINDA SEKİZ YILLIK KESİNTİSİZ EĞİTİM UYGULAMALARINA DAİR ÖĞRETMEN YAKLAŞIMLARI. Milli Eğitim Dergisi, 40(186), 209-234.