BibTex RIS Cite

LEADERSHIP EDUCATION AT PRIMARY EDUCATION

Year 2009, Volume: 39 Issue: 184, 26 - 36, 01.10.2009

Abstract

aim of this research is try to acquasition to determine the leadership
behaviours to students at primary education 1.2.3.4.5.6 and 7. classrooms. With
this aim primary education Life Knowledge 1.2. and 3. classrooms and 4.5.6. and
7. classrooms' Social studies lesson programs have been examined. The content
analysis has been used as method. The leadership interested in acquasition have
presented in programs content classified according to capacity, success, responsibility,
participation, statute and state categories. Acquasition in analysis' density
level has been determined with frequency and according to that has been
commented about percentage proportions. At result of research intelligence, to
be agile, verbal capability, originality, to hear a case, profound knowledge and
success, dependence, enterprise, insistence, courage and to be perfect, harmony,
cooperation, adaptation, socio economic situation and to win approval, mental
level and respect as that leadership behaviours presenting determined at primary
education Life Knowledge and Social studies, programs

İLKÖĞRETİMDE LİDERLİK EĞİTİMİ

Year 2009, Volume: 39 Issue: 184, 26 - 36, 01.10.2009

Abstract

Bu araştırmanın amacı ilköğretim 1, 2, 3, 4, 5, 6, ve 7. sınıflarında öğrencilere kazandırılmaya çalışılan lidelik davranışlarını tespit etmektir. Bu amaçlailköğretim Hayat Bilgisi 1, 2 ve 3. sınıfları ile 4, 5, 6 ve 7. sınıfları Sosyal Bilgilerders programları incelenmiştir. Yöntem olarak içerik analizi kullanılmıştır.Programların içeriğinde geçen liderlik ile ilgili kazanımlar kapasite, başarı,sorumluluk, katılım, statü ve durum kategorilerine göre gruplandırılmıştır.Analizde kazanımların sıklık düzeyi frekansla tespit edilmiş ve buna göre deyüzde oranları alınarak yorumlamada bulunulmuştur. Araştırma sonucundazeka, atik olma, sözel yetenek, orijinallik, yargılama, derin bilgi ve başarı,bağımlılık, girişim, ısrar, cesaret ve mükemmel olma, uyum, iş birliği, uyarlayabilme, sosyo ekonomik konum ve beğenilme, zihni seviye ve saygı gibi liderlikdavranışlarının İlköğretim Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler programlarında yeraldığı tespit edilmiştir

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA92HF64EK
Journal Section Research Article
Authors

Sadık Kartal This is me

Publication Date October 1, 2009
Published in Issue Year 2009 Volume: 39 Issue: 184

Cite

APA Kartal, S. (2009). İLKÖĞRETİMDE LİDERLİK EĞİTİMİ. Milli Eğitim Dergisi, 39(184), 26-36.