Bu araştırmanın amacı; öğretimde planlama ve değerlendirme dersininöğretmen adaylarının öğretmen öz-yeterlik algısına etkisini incelemektir.Araştırma toplam 196 öğretmen adayının katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Buaraştırma karma (mixed) desene göre hazırlanmıştır. Araştırma verilerinin toplanmasında Tschannen-Moran & Hoy (2001) tarafından hazırlanmış olan“Öğretmen Öz-yeterlik Ölçeği” kullanılmıştır. Bu çalışma için ölçeğin geneli içinhesaplanan Cronbach Alpha Güvenirlik Katsayısı, .94’dür. Nicel verilerin analizinde betimsel istatistiklerin yanında, bağımlı gruplar için t-testi, bağımsızgruplar için t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve etki büyüklüğü korelasyon katsayısı da hesaplanmıştır. Nitel verilerin analizinde ise içerik analiziyapılmıştır. Araştırma sonunda, öğretimde planlama ve değerlendirme dersininöğretmen adaylarının öğretmen öz-yeterlik algı düzeylerinin olumlu yöndedeğişmesinde etkili olduğu belirlenmiştir. Ayrıca öğretmen adaylarının öğretmen öz-yeterlik algı düzeylerinin genel akademik başarı durumu ve mezunoldukları lise türü açısından anlamlı bir fark göstermediği bulunmuştur. Sadeceöğretmen adaylarının öğretmen öz-yeterlik algı düzeylerinin ölçeğin genelindekız öğretmen adayları yönünde anlamlı bir farklılık gösterdiği tespit edilmiştir.Nitel verilerde ise öğretmen adayları öğretimde planlama ve değerlendirmedersinin öğretmen öz-yeterlik algısının gelişmesinde olumlu etki yaptığınıancak dersin daha fazla uygulamaya yer verilerek işlenmesi gerektiğini vurgulamışlardır
Other ID | JA75CU65YE |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 43 Issue: 200 |