Bu çalışmada, öğretmen görüşlerinden hareketle, yenilenen ortaöğretim
kimya öğretim programının işleyen ve aksayan yönlerinin tespit edilmesi amaç-
lanmıştır.
Araştırmada nitel yaklaşımlardan durum incelemesi (casestudy) yöntemi
kullanılmıştır. Çalışmaya Artvin ilinde görev yapan 17 kimya öğretmeninin
tamamı katılmıştır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış “Öğretmen
Görüşme Formu” kullanılmıştır. Görüşmelerden elde edilen veriler analiz edilerek
öğretmen görüşleri betimsel yollarla sunulmuştur.
Araştırmada elde edilen bulgulara göre; öğretmenler, programın güncel
bilgi içerdiğini, ölçme değerlendirme yaklaşımının uygulanabilir olduğunu
belirtmiş bununla birlikte programın içeriğinin yoğun ve ağır olduğunu, önerilen
sürelerin yetersiz olduğunu, etkinlikleri ve öğretim yöntemlerini uygulayamadıklarını,
ünite konularının sadeleştirilmesi gerektiğini ve program yapımcı-
ları tarafından hizmet içi eğitime ihtiyaç duydukları görüşlerini dile getirmiş-
lerdir. Programın etkili bir şekilde uygulanabilmesi için öğretmenlerin görüşleri
doğrultusunda kimya öğretim programının yeniden gözden geçirilmesinin
faydalı olacağı söylenebilir.
Other ID | JA28AT35TR |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 43 Issue: 200 |