BibTex RIS Cite

LITERATURE EDUCATION: A HERMENEUTICAL APPROACH

Year 2006, Volume: 34 Issue: 169, 0 - 0, 01.01.2006

Abstract

A literature work is a structure constituted by the knowledge of existence and
the artistic creation. The literature education aims to make students face with the
content and the knowledge of art and existence in the text. This short of meeting is
realized on “comprehension” concept. In this article, literature education is
considered to be a creative educational process starting from reading a text towards
writing a text in the context of artistic expression and understanding of existence

Edebiyat Egitimi: Hermeneutik Bir Yaklasim

Year 2006, Volume: 34 Issue: 169, 0 - 0, 01.01.2006

Abstract

Edebiyat ürünü, sanatsal yaratıcılığın ve varoluş bilgisinin birlikteliğinden oluşan bir yapıdır. Edebiyat eğitimi öğrenciyi metinle, metindeki varoluş bilgisi ve sanatsal yaratıcılık ile karşılaştırmayı amaçlar. Bu karşılaşma “anlama” kavramı merkezinde gerçekleşir. Bu makalede edebiyat eğitimi, “varoluşun sanatsal ifadesi ve anlaşılması” bağlamında, metin okumadan metin üretmeye doğru evrimleşen yaratıcı bir eğitim süreci olarak ele alınacaktır

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA69KV32NM
Journal Section Research Article
Authors

Vefa Tasdelen This is me

Publication Date January 1, 2006
Published in Issue Year 2006 Volume: 34 Issue: 169

Cite

APA Tasdelen, V. (2006). Edebiyat Egitimi: Hermeneutik Bir Yaklasim. Milli Eğitim Dergisi, 34(169).