BibTex RIS Cite

TEACHING FOREIGN LANGUAGE AND ETHICS

Year 2006, Volume: 34 Issue: 170, 1 - 15, 01.05.2006

Abstract

The ethics in language learning means providing education which is based on language
teaching methodology. It is aimed to decrease the degree of anxiety either caused by the
teachers’ behaviours, learners’ expectations or biases related with language learning.
Depending on the ethical standards, the roles of the teacher are addressing the cognitive
domains of the students in order to provide a better learning atmosphere better and
removing the biases which demotivate students. Moreover, it is important for teacher to
recognize the values of both cultures, to appreciate the target language culture as a kind of
richness, but to be aware of the ideas concerning cultural imperialism that is conveyed with
language teaching. Teacher must be considered as a factor that makes use of cultural
values to enrich the learning environment rather than imposing it to students native culture.
Language teaching that is based on ethical codes is assumed to be more effective,
cognitive, humanistic and anxiety free learning enviroment in the schools.

Yabanci Dil Ögretimi ve Etik

Year 2006, Volume: 34 Issue: 170, 1 - 15, 01.05.2006

Abstract

Yabancı dil öğretiminde etik denilince, dil öğretim yöntemlerine bağlı olarak gerçekleştirilen eğitim anlamına gelmektedir. Öğretmen davranışlarından, öğrenci beklentilerinden veya dil öğrenimine yönelik oluşan ön yargıların sebep olduğu endişe kaynaklarının azaltılması hedeflenmektedir. Etik standartların ışığında dil öğretmeninin görevi, öğrencilerin daha iyi öğrenebilmesi için onların bilişsel yönlerine hitap etmek ve onların motivasyonunu azaltan ön yargıları ortadan kaldırmak olmalıdır. Aynı zamanda, her iki kültüre ait değerleri bilmek, hedef kültürün öğelerini zenginlik olarak algılamak, fakat dil öğretimi yoluyla aktarılan kültürel emperyalizm politikaları konusunda bilinçli olmak öğretmen için önemlidir. Öğretmen, kültürel değerleri, öğrenme ortamını zenginleştiren bir faktör olarak görmeli; öğrencilere empoze edilecek unsurlar olarak değerlendirmemelidir. Etik ilkelere bağlı olarak gerçekleştirilecek dil öğretiminin okullarda daha etkili, insancıl, bilişsel ve endişeden uzak bir öğrenme ortamı sunacağı varsayılmaktadır

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA25VA54UU
Journal Section Research Article
Authors

Engin Aslanargun This is me

Hilmi Süngü This is me

Publication Date May 1, 2006
Published in Issue Year 2006 Volume: 34 Issue: 170

Cite

APA Aslanargun, E., & Süngü, H. (2006). Yabanci Dil Ögretimi ve Etik. Milli Eğitim Dergisi, 34(170), 1-15.